تقویت سیاست‌های تشویقی برای انتقال نیروهای مازاد به شهرستان‌های استان مرکزی
کد خبر: 3683134
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
آقازاده تاکید کرد:

تقویت سیاست‌های تشویقی برای انتقال نیروهای مازاد به شهرستان‌های استان مرکزی

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی با ابراز نارضایتی از کمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان، گفت: در مرکز استان با مازاد نیرو مواجه هستیم باید سیاست‌های تشویقی برای انتقال نیروی انسانی از مرکز استان به شهرستان بیش از گذشته تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، در شورای راهبری توسعه مدیریت استان که امروز، 27 دی ماه در استانداری برگزار شد با بیان اینکه نیروی انسانی در هر کشوری مهمترین سرمایه محسوب می‌شود، گفت: آنچه در این باره اهمیت دارد چگونگی استفاده و بهره‌مندی از پتانسیل نیروی انسانی است در واقع هر چه بتوانیم نیروها را در راستای ظرفیت و توانمندی‌های خود هدایت کنیم ظرفیت و کارایی سازمانی را بالا برده‌ایم.
وی ادامه داد: باید نظارت و بازرسی بر عملکرد دستگاه‌ها موثر باشد و به درستی مشخص شود که دستگاه‌ها به چه میزان در روان شدن کارها و پاسخگو بودن به ارباب رجوع فعالیت می‌کنند. اختلاف نظرهایی بر شیوه اجرایی دستورالعمل میز خدمت وجود دارد ولی این دستور العمل وحی منزل نیست که بخواهیم بر اساس آنچه گفته عمل کنیم بلکه می‌توان با هم اندیشی آنچه مطلوب‌تر است را اجرا کرد.
آقازاده با اشاره به آمارهای اطلاعات مدیران و کارکنان دستگاه اجرایی گفت: در این آمارها باید وضعیت استان نسبت به وضعیت سایر استان‌ها و همچنین جایگاه مطلوبی که باید در آن قرار گیریم ارائه شود هر چند اعلام می‌شود که هنوز پایش درستی در کشور از این وضعیت صورت نگرفته است خوشبختانه استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در بررسی این نوع آمارها می‌باشد.
استاندار مرکزی با ابراز نارضایتی از کمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان، گفت: متاسفانه در شهرستان‌ها حتی در اداراتی چون فرمانداری، دهیاری و... که خاکریز اول در خدمت رسانی هستند با کمبود نیرو انسانی مواجه هستیم ولی در مرکز استان با مازاد نیرو مواجه هستیم که باید توازن نیرو در کلیه شهرستان‌ها حفظ شود.
وی ادامه داد: برای برون رفت از این مشکل باید سیاست‌های تشویقی برای انتقال نیروی انسانی از مرکز استان به شهرستان بیش از گذشته تقویت شود تا فرد رغبت بیشتری به کار در شهرستان داشته باشد ولی آنچه در انجام این سیاست‌های تشویقی مهم است باید این سیاست‌ها بر مبنای قانون باشد.
آقازاده با اشاره به اینکه سن خدمت در دستگاه‌های اجرایی بالا رفته است، گفت: متاسفانه امروز به بحث کادرسازی و ذخیره نیروی انسانی و پرورش مدیران آینده توجهی نمی‌شود باید این نواقص در جلسات مهمی چون شورای راهبری توسعه مدیریت مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار مرکز در پایان افزود: میز خدمت نقش بسیار مهم و اثر گذاری در اصلاح سازمان اداری و نظام سلامت ادارای خواهد داشت و علاوه بر آن در کارآمدتر شدن نظام اداری نقش موثری ایفا خواهد کرد.

captcha