آذر آب فقط با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند/مشکلات فرا استانی است
کد خبر: 3683139
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

آذر آب فقط با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند/مشکلات فرا استانی است

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت آذر آب گفت: آذر آب فقط با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کند در حالیکه ظرفیت تولید در این شرکت چهار هزار تن است در بهترین شرایط فقط، یک هزار و ٧٠٠ تن تولید دارد و ٧٠ درصد ظرفیت تولید آذر آب می‌تواند کشور را از واردات بی‌نیاز کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شیخ‌زاده، مدیرعامل شرکت آذر آب، در نشست تخصصی استاندار با مدیران این شرکت که امروز، 27 دی ماه برگزار شد گفت: متاسفانه قوانین توسعه اقتصادی و رونق صنایع در کشور هم خوانی ندارند و اقتصاد کشور جزیره‌ای پیش می‌رود.
وی ادامه داد: بانک‌ها در کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته تسهیلات خود را به سمت توسعه اقتصادی سوق می‌دهند و کمک به واحدهای صنعتی بزرگ را یکی از اولویت‌های خود می‌دانند اما در کشور ما بانک‌ها یکی از موانع توسعه اقتصادی هستند.
شیخ‌زاده افزود: در جریان مشکلات آذر آب به غیر از بانک صادرات، هیچ بانکی با این شرکت با وجود اینکه موافقت نامه‌ ارائه تسهیلات از سوی چهار وزیر کشور را داشتیم، همکاری نکرد، بانک‌های خارج از استان نیز يكی از چالش‌های شركت است و با وجود موافقت بانک‌های استان، بانک‌های خارج از استان هیچ گونه انعطافی از خود نشان ندادند.
مدیرعامل شرکت آذر آب تصریح کرد: هم اکنون بدهی سر رسيد این شرکت، به مانعی برای دريافت ضمانت‌نامه تبدیل شده است، بايد در تعریف جدید ساز و كار صدور ضمانت‌نامه، معوقات و بدهی‌ها لحاظ نشود هم اکنون کلیه حساب‌های شرکت‌های آذر آب بسته شده است و اگر تزریق منابع مالی هم انجام شود بخش اعظمی از آن صرف پرداخت معوقات و سنوات خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آذرآب ماهیانه 3 میلیارد و 200 میلیون تومان باید به مستمری بگیران شرکت پرداخت کند، گفت: در حال حاضر این شرکت توان پرداخت فقط 950 میلیون تومان را دارد . از طرفی بازنشستگی زود هنگام نيروها به دلیل سختی کار به بحرانی برای شركت تبدیل شده است که اگر این روند ادامه داشته باشد سال آينده ٣٤٠ نفر از كاركنان در آستانه بازنشستگی قرار می‌گیرند و اين امر خود چالش‌های بیشتری را به همراه دارد.
شیخ‌زاده گفت: اجرای ١١ ميليارد دلار پروژه در كشور توسط این شرکت در گرو اجرای ٢٠٠ ميليون دلار پروژه‌ای است که در حال حاضر برعهده شرکت است که باید در اسرع وقت انجام شود در حالیکه آذر آب فقط با 30 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت می‌باشد. ظرفیت تولید در شرکت آذرآب چهار هزار تن است ولی در بهترین شرایط فقط، یک هزار و ٧٠٠ تن تولید دارد و اگر به ٧٠ درصد ظرفیت تولید دست پیدا کنیم نیازی به واردات هیچگونه برج و مخزنی نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت آذرآب در پایان بیان کرد: بخش اعظم مشکلات آذر آب فرا استانی است که می‌توان به بخشودگی جرائم بیمه و... اشاره کرد و علی رغم تلاش‌هایی که در این راستا انجام شده باید تمهیداتی برای رفع مشکلات در سطح کلان کشور اتخاذ شود.

captcha