حضور مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان در جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 3683146
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
به بهانه ۲۷ دی سالروز شهدای جهاددانشگاهی؛

حضور مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان در جهاددانشگاهی کردستان

گروه سیاسی: مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان به بهانه گرامیداشت 27 دی سالروز شهدای جهاددانشگاهی امروز، 27 دی در جهاددانشگاهی کردستان و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای کردستان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ابوبکر کریمی، مشاور استاندر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان امروز، 27 دی در دیدار با مسئولان جهاددانشگاهی در دفتر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی اظهار کرد: روز 28 دی به مناسبت گرامیداشت شهدای بمباران شهر سنندج به عنوان روز ملی مقاومت مردم سنندج نامگذاری شده است.
وی افزود: در این بمباران مردم شهید پرور سنندج 220 شهید و 123 جانباز را تقدیم انقلاب کردند و امروز استان کردستان به وجود این شهدای گرانقدر افتخار می‌کند.
کریمی بیان کرد: شهدای انقلاب بانی عزت و اقتدار و استقلال ما هستند و در سایه آموزه‌های این شهدای گرانقدر ما به سمت پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر حرکت می‌کنیم.
وی با اعلام اینکه خدمت رسانی به ایثارگران باید عزتمندانه و همراه با تکریم و تعظیم باشد، عنوان کرد: هیچ کس حق ندارد به ایثارگران بی توجهی کند.
مشاور استاندر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان با اشاره به ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه اعلام کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به صورت اقناعی، مستمر و برنامه‌ریزی شده این موضوع را مد نظر قرار داده و نباید صرفا دید تبلیغی و تبلیغاتی به این امر داشته باشیم.
وی افزود: بازماندگان جنگ در دنیا مورد تقدیر و احترام همگان هستند که در این راستا اگر ما بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به معنای واقعی و ارزش برتر در جامعه ترویج دهیم، تمام آحاد جامعه در مواقع بحران به کمک نظام و دفاع از آن خواهند آمد.
کریمی ادامه داد: ایثارگران سرمایه های انقلاب و نظام هستند و پیوند خونی با نظام دارند و نباید ما نگاه حزبی و جناحی به ایثارگران داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نقش ایثارگران در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور باید پررنگ باشد، گفت: در این راستا ما بانک جامع ایثارگران را شروع به راه اندازی کردیم وتاکنون اطلاعات 81 دستگاه و سازمان اداری استانی را گرفته و به روز کردیم.
مشاور استاندر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی این بانک این است که با در دسترس داشتن اطلاعات کامل ایثارگران و حمایت استاندار بتوانیم از ظرفیت‌ها و تخصص و مهارت ایثارگران استان استفاده بیشتر و بهتری ببریم.
وی تصریح کرد: ایثارگران به ویژه شاغلان در دستگاه های دولتی و خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به سایر همکاران خود بایستی دلسوزتر، متعهدتر و علاقمندتر به کار باشند و در واقع یک الگوی کامل برای شکل‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان ها باشند.
کریمی افزود: در سطح دانشگاه، مراکز علمی و آموزشی نیز باید اساتید و دانشجویان ایثارگر الگوی نخبگی، سرآمدی و اخلاق علمی برای سایرین باشند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای قوانین و مقرارت کشور در مورد خدمت رسانی بیشتر با ایثارگران در دستگاه های دولتی گفت: در برنامه ششم توسعه توجه جدی به رزمندگانو ایثارگران شده است و ما در تلاشیم تا این قوانین به شکل مطلوبی اجرا شود.
مشاور استاندر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان افزود: بیش از 9 هزار نفر از ایثارگران استان کردستان در قسمت‌های مختلف ادارات و دستگاه دولتی مشغول به ارائه خدمت به هموطنانمان هستند.
وی در پایان یادآور شد: در تمام برنامه‌ریزی ها باید خلاقانه و با شگردهای جدید در فضای مجازی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

 

captcha