ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند استفاده بیشتر از ابزارهای روز است
کد خبر: 3683163
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
به مناسبت گرامیداشت 27 دی ساروز شهدای دانشگاهی؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند استفاده بیشتر از ابزارهای روز است

گروه فرهنگی: سرپرست معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت باید از ابزارهای روز بیشتر استفاده کرد که لازمه این امر برنامه ریزی دقیق و مدون از سوی دستگاه های مختلف فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مجید آوج، سرپرست معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان امروز، 27 دی ماه در دیدار با مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی از همان آغاز فعالیت خود در اوایل انقلاب در تمام عرصه های مختلف بسیار خوب عمل کرده است.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیشتر فعالیت واحدهای جهادانشگاهی به بحث تجهیزات جنگی در قالب پروژه‌های تحقیقاتی، عملیاتی، ساخت و حتی تعمیرات اختصاص یافته است.
آوج بیان کرد: یکی از واحدهای جهاددانشگاهی که در آن زمان به حوزه جنگ و تجهیزات جنگی ورود کرد، واحد آذربایجان شرقی بود که جهادگران آن در یک سوله‌ مستقر در دانشکده فنی دانشگاه تبریز به تولید قطعات و ابزارآلات جنگی می‌پرداختند. صدام و نیروهای دشمن نیز به واسطه عوامل و جاسوسان خود از این فعالیت‌ها مطلع شدند و در عملیات کربلای 5 با هواپیماهای خود به مقر تولیدات جنگی جهاددانشگاهی استان حمله کردند و 22 نفر از همکاران جهادگر جهاددانشگاهی را به شهادت رساندند و 7 نفر دیگر هم مجروح و جانباز کردند.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: وصیت‌نامه، عکس و یادگاری های این شهدا در موزه شهدای جهاددانشگاهی تبریز حفظ و نگهداری می‌شود.
وی بیان کرد: در این راستا پیشنهاد نام‌گذاری 27 دی به نام شهدای دانشگاهی در شورای معاونان جهاددانشگاهی مطرح و تصویب شده است.
آوج عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از ضرورت های اساسی است و باید این فرهنگ بین جوانان جامعه نهادینه و تبیین شود.
وی یادآور شد: برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت باید از ابزارهای روز بیشتر استفاده کرد که لازمه این امر برنامه ریزی دقیق و مدون از سوی دستگاه های مختلف فرهنگی است.

captcha