دهه فجر فرصتی برای ارائه کارایی جامع نظام است
کد خبر: 3683167
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
حجت الاسلام نکونام:

دهه فجر فرصتی برای ارائه کارایی جامع نظام است

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید در دهه فجر کارایی جامع نظام را نشان دهیم، اضافه کرد: باید با نشان دادن کارایی نظام خودمان را برای جشن بزرگ 40 سالگی انقلاب مهیا کرده و توجه همگان را به سوی انقلاب جلب کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، عصر امروز 27 دی‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر انقلاب و اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران هستیم، گفت: در همین راستا دبیرخانه‌ای برای گرامیداشت چهل سالگی انقلاب در استان شکل گرفت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دبیر این مجموعه سازمان صداوسیما و فعالیت‌ها توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان پیگیری می‌شود، افزود: در این دبیرخانه تمام دستگاه‌های استان نسبت به ارائه فعالیت‌های خود در دوران انقلاب نقش‌آفرینی می‌کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه ما 40 سال دوران نورانی انقلاب را پشت سر می‌گذاریم و باید دستمان پر باشد که البته خیلی پر است ولی ارائه آن ضعیف است، اظهار کرد: باید حتماً یک برنامه مدون 40 ساله به درون و برون ارائه دهیم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس که برخی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را تشریح کردند و فرمودند: «ما تجربه کرده‌ایم و عملاً آثار نظام را نشان داده‌ایم»، تصریح کرد: این هم برای درون و هم برای بیرون کشور نشان داده نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: دهه فجر سال جاری باید این جرقه زده شود و این حرکت از تمام دستگاه‌ها در همه عرصه‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها که انقلاب نقش‌آفرین بوده، آغاز شده و تجمیع شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه باید در دهه فجر کارایی جامع نظام را نشان دهیم، اضافه کرد: باید با نشان دادن کارایی نظام خودمان را برای جشن بزرگ 40 سالگی انقلاب مهیا کرده و توجه همگان را به سوی انقلاب جلب کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام انقلاب اسلامی را به خورشید پشت ابر تشبیه کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی از آن جهت خورشید پشت ابر است که حقیقتش آن جور که باید آشکار نشده است.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: هرچند متفکران و اندیشمندان بیرونی فهمیده‌اند چه خبر است اما باید این خورشید پشت ابر (انقلاب اسلامی) که در این عصر طلوع کرده است را به جهانیان و بشریت نشان دهیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه خیلی‌ها در تلاش هستند این خورشید پشت ابر بماند و نگذارند حقیقت و عمق انقلاب آشکار شود، گفت: مسئولان در این جهت تکلیفی سنگین بر دوش دارند و دهه فجر سال جاری فرصتی مغتنم است که قطعاً در کمیته‌های مختلف کار و برنامه‌ریزی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) همزمان با دهه مبارک فجر در مهدیه مصلای شهرکرد، بیان کرد: نباید بگذاریم این برنامه مظلوم واقع شده و کمرنگ شود، کمیته‌های متولی، مدعوین، مردم و همه اقشار تلاش کنند تا این محفل کانون درخشندگی انقلاب باشد و همه از برگزاری چنین برنامه‌ای در شهرکرد مطلع شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام عنوان کرد: این برنامه با این انگیزه برگزار می‌شود که مردم با شور و شوق شرکت کرده و یک دنیا اطلاعات از انقلاب کسب کنند و دیدشان نسبت به انقلاب تغییر یابد که لازمه آن کار خیلی گسترده و جدی است که قطعاً برای همه موارد برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به تقارن دهه فجر سال جاری با ایام فاطمیه، رعایت برخی از مسائل را سفارش و خاطرنشان کرد: باید ماهیت دهه فاطمیه در این مجالس حفظ شود اما مراسم عزاداری هیچ منافاتی با ارائه محتوای انقلاب ندارد، محتوای انقلاب کما هو حقُ ارائه شود.

captcha