سهم 5 دهم درصدی از کل بودجه کشور
کد خبر: 3683209
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

سهم 5 دهم درصدی از کل بودجه کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: اصغر مسعودی از تقلیل بودجه‌های فرهنگی کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: کل بودجه فرهنگی کشور نسبت به بودجه عمومی حدود 3 درصد است و نسبت به بودجه کل کشور 5 دهم درصد است در حالی که باید بدانیم پایه و اساس هر کاری فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، اصغر مسعودی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز امروز، 28 دی‌ماه در مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی این شهرستان که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت فارس در حال برگزاری است، از تقلیل بودجه‌های فرهنگی کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این روزها بودجه فرهنگی کشور مورد هجوم برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی و فضاهای مجازی قرار گرفته است، بسیار اندک و ناچیز است.
مسعودی با بیان اینکه بودجه بسیار ناچیز و اندکی هم برای حوزه‌های علمیه که امروزه در تمام شهرهای کشورمان وجود دارد، اختصاص یافته است، گفت: کل بودجه فرهنگی کشور نسبت به بودجه عمومی حدود 3 درصد است و نسبت به بودجه کل کشور 5 دهم درصد است در حالی که باید بدانیم پایه و اساس هر کاری فرهنگ است.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دغدغه مقام معظم رهبری فرهنگ است گفت: پایه فرهنگ می‌تواند قرآن باشد که امیدواریم به قرآن و فرهنگ عنایت ویژه‌ای شود.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در جهان جهل و خرافه، خشونت و بت‌کده در میان مردم ساحر و کاهن، پیامبری مبعوث شد تا نور و هدایت و سعادت بشریت را رقم بزند.
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: این پیامبر بزرگ برای هدایت انسان‌ها و حیات طیبه آن‌ها، قرآن را هدیه آورد که گلایه کرد و می‌کند که چرا او را مهجور کردند.
مسعودی در ادامه به حضور فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی در این مراسم اشاره کرد و گفت: ایشان مباحث و قول‌هایی در بخش‌های مختلف قرآنی داده‌اند که از جمله آن می‌توان به بحث گسترش مطالعه و پژوهش موضوعات قرآنی، ساماندهی و تألیف و اصلاح ترجمه‌های قرآن و حمایت از مؤسسات و نهادهای قرآنی است که امیدواریم همه آن‌ها محقق شوند.
نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شهرستان قرآنی استهبان با مردمانی متدین، نجیب، کوشا و قانع ظرفیت بزرگی برای فعالیت‌های قرآنی است و امیدواریم که از این ظرفیت عظیم استفاده شایسته‌ای شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت بزرگ شهرستان قرآنی استهبان و مؤسسه بزرگ بیت‌الاحزان استفاده هرچه بهتر و بیشتر شده و به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور مطرح شوند.

captcha