هیچ فخری بالاتر از آموزگاری قرآن نیست/ قرآن؛ کتاب خردورزی
کد خبر: 3683214
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
فقهی‌زاده:

هیچ فخری بالاتر از آموزگاری قرآن نیست/ قرآن؛ کتاب خردورزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه خداوند نخستین آموزگار است و پیامبر آموزگار ثانی و معلمان قرآن، معلمان بعد از آن هستند، گفت: هیچ فخری بالاتر از آموزگاری قرآن نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 28 دی‌ماه در مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی این شهرستان که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت فارس در حال برگزاری است، با بیان اینکه قرآن کتاب قلم، آموزش، خواندن و اندیشیدن است، گفت: خداوند نخستین آموزگار است و پیامبر آموزگار ثانی و معلمان قرآن، معلمان بعد از آن هستند.
وی با تأکید بر اینکه هیچ فخری بالاتر از آموزگاری قرآن نیست و پیامبر اکرم(ص) بر این می بالید و آن را قدر می شناخت، افزود: بزرگ ترین مقام پیامبر(ص) تبیین معارف قرآنی و مبانی رحمانی بود و آموزگاران قرآن شریک این بزرگترین افتخار پیامبر هستند.
فقهی‌زاده با یادآوری اینکه قرآن کتاب دانش و خردورزی است، ابراز امیدواری کرد که همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار در عرصه فعالیت‌های قرآنی به تجلیل از چهره‌های ماندگار در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت شود.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه قرآن از عترت جدا نیست، گفت: اهل بیت(ع) بزرگترین مفسران قرآن کریم هستند و تفسیر هیچکس به جز اهل بیت(ع) بی کم و کاست هرگز نمی‌تواند درست باشد و تنها این بزرگواران هستند که تمام قرآن را درست می‌دانند.
وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این نکته که پیروان قرآن بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ما هستند، به صبغه قرآنی استهبان اشاره کرد و گفت: استهبان دیاری است که به قرآن می‌بالد و قرآن را به عنوان مدال افتخار به سینه آویخته است و مردان و زنانی در این دیار زندگی می‌کنند که عشق به قرآن عرصه جان آن‌ها را لبریز کرده است.

captcha