یکسان بودن گفتار و رفتار متولیان تعلیم و تربیت، عامل جذب دانش‌آموزان به نماز
کد خبر: 3683216
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

یکسان بودن گفتار و رفتار متولیان تعلیم و تربیت، عامل جذب دانش‌آموزان به نماز

گروه معارف: مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: برای جذب هرچه بیشتر دانش‌آموزان به نماز باید متولیان تعلیم و تربیت، گفتار و رفتارشان در زمینه آموزش آموزه‌های دینی یکسان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، روز گذشته 27 دی‌ماه در شورای اقامه نماز شهرستان درمیان اظهار کرد: باید بیش از گذشته برای ترویج فرهنگ نماز سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید در حوزه نماز سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم، افزود: آیات قرآن و روایات ائمه معصوم(ع) و بزرگان دین در حوزه نماز بسیار است اما کمتر در سطح جامعه عملی می‌شود.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بر ضرورت برگزاری نماز جماعت اول وقت در ادارات و دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و ادامه داد: باید مسئولان نیز حضور پررنگ‌تری در نماز جماعت داشته باشند.
کمیلی با بیان اینکه باید با تلاش روحانیون برای قرائت صحیح نماز جوانان و سایر افراد جامعه تلاش شود، افزود: با بررس‌ های انجام شده در ستادهای فرماندهی انتظامی استان، نمازهای جماعت به صورت باشکوه برگزار می‌شود و نیروی انتظامی در زمینه ترویج و دعوت به نماز کارنامه موفقی دارد که باید الگویی برای سایر دستگاه‌ها باشد.
وی با اشاره به اینکه باید شیوه‌های دعوت به نماز پررنگ‌تر از گذشته بین دانش‌آموزان ترویج شود، تصریح کرد: برای جذب هرچه بیشتر دانش‌آموزان به نماز باید متولیان تعلیم و تربیت، گفتار و رفتارشان در زمینه آموزش آموزه‌های دینی یکسان باشد.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای تشویق دانش‌آموزان به نماز لازم است که معلمان در کنار دانش‌آموزان حضور داشته باشند چرا که این کار اثر بسیار خوبی بر روی دانش‌آموزان دارد.
محمد بشیری‌زاده، فرماندار درمیان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده در دستگاه‌های اجرایی شهرستان نماز جماعت به وقت اقامه شود، افزود: باید مسئولان شهرستان، خود رابط فرهنگی ستاد اقامه نماز باشند و در عمل در راستای ترویج نماز تلاش کنند.
وی یادآور شد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان نظام و دولت موضوع ترویج فرهنگ نماز است که برای ترویج و تبلیغ آن باید برنامه ریزی‌های خاصی صورت گیرد.
همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام نودهی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان درمیان گزارشی از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز شهرستان در خصوص نشر و گسترش فرهنگ نورانی نماز در جامعه ارائه کرد.

 

captcha