درج اسامی مسلمانان آمریکا در لیست ترور پیگیری قانونی می‌شود
کد خبر: 3683243
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

درج اسامی مسلمانان آمریکا در لیست ترور پیگیری قانونی می‌شود

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی (CAIR)، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، علیه اقدام دولت این کشور در درج اسامی مسلمانان آمریکایی در لیست ترور اقامه دعوی کرد.

قرار دادن مسلمانان آمریکا در لیست ترور پیگیری قانونی می‌شودبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری CAIR؛ در این دعوی حقوقی، از اقدام دولت آمریکا در قرار دادن اسامی مسلمانان در پایگاه اطلاعاتی تروریسم بدون انجام مراحل قضایی و محاکمه شکایت شده است.

براساس این اقدام دولت آمریکا، اسامی مسلمانان بدون محاکمه به عنوان «تروریست‌های شناخته شده یا مظنونین تروریسم» در یک پایگاه اطلاعاتی ثبت می‌شود.

«نیکیا ناتالی»، از مدیران حقوقی شورای روابط اسلامی آمریکایی گفت: درج اسامی مسلمانان در فهرست ترور بدون انجام محاکمه، عواقب ناگواری دارد. ما امیدواریم که دادگاه به این اقدام غیرقانونی رسیدگی کند و شهروندان مسلمان بی‌گناه بتوانند آزادانه و بدون آنکه هدف پرونده‌سازی‌های دینی و نژادی دولت قرار گیرند، به زندگی خود ادامه دهند.

غدیر عباس، وکیل ارشد دادگستری گفت: این پایگاه اطلاعاتی چیزی بیش از لیست اسامی مسلمانان بیگناهی نیست که تاکنون نه دستگیر شده و نه متهم و محکوم  شده‌اند. این یک حرکت بدوی و غیرموثر و مغایر با قوانین و ارزش‌های آمریکایی است/.

captcha