امروزه عضوی از شبکه اطلاعاتی آمریکا هستیم
کد خبر: 3683244
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

امروزه عضوی از شبکه اطلاعاتی آمریکا هستیم

گروه اجتماعی: معاون آموزش پلیس با اشاره به سابقه تولید فضای مجازی و اینترنت حضور در این فضا را حضور در فضای شبکه اطلاعاتی آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، سرهنگ محمدی امروز 27 دی ماه در همایش فضای مجازی و خانواده من در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: عمده جلسات در فضای سایبر تهدید محور است و درکاگاه ها بیشتر به این موضوع پرداخته می شود اما به نظر می رسد اینگونه نباشد.

وی افزود: قریب 4 هزار کاربر در تلکرام و کاربران بسیار در اینستا نشان می دهد تهدید آمیز هم به آن صورت نباشد و مزایا ئ تهیدد را با هم دارد؛ فضای سایبر در کشور ما به فضای مجازی تعبیر شده که یعنی غیر واقعی در حالی که صرفا این فضا غیر واقعی نیست و آثار اتفاقاتی که در این فضا می‎افتد واقعی است و قدرت بسیج کنندگی که این فضا دارد بسیار فوق العاده است.
معاون آموزش پلیس فتا تصریح کرد: به نظر میرسد باید کلمه مناسب تری برای این فضا به جای مجازی پیدا کنیم و در این راستا فرهنگستان علوم واژه رایا سپهر را پیشنهاد داده است؛ اکنون همه عضوی از شبکه اطلاعاتی که 60 سال پیش برای زیر ساخت نظامی امریکا یعنی اینترنت درست شده بود هستیم.
وی گفت: اینترنت دهه 70 وارد کشور ما شده و اکنون از 25 نقطه اینترنت وارد کشور می‎شود و تمام این اینترنت وارد می شود در مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت و اکنون توسعه یافته و وضعیت ما در اینترنت ثابت رتبه 105 جهان و در اینترنت تلفن همراه رتبه 74 دنیا را داریم و در این زمینه نیز به سرعت در حال رشد هستیم.
محمدی بیان کرد: در سال های اخیر اداره رسیدگی به جرایم رایانه ای ایجاد شد تا اینکه سطح دسترسی مردم به اینترنت افزایش و راه های ارتباطی گسترده شده و تشککیلات جدید از سال 89 به عنوان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط پلیس ایجاد شد.
محمدی یادآورشد: در فضای سایبر بحث احراز هویت از موضوعات جدی است که اگر توجه شود بسیاری مشکلات و جرایم از بین می رود و این موضوع به اپراتور های تلفن همراه برای ثبت سیمکارت با هویت اشخاص ابلاغ شده است.

captcha