تقدیر از خانواده‌ شهدای مدافع حرم و بانوان ایثارگر در مشهد
کد خبر: 3683248
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

تقدیر از خانواده‌ شهدای مدافع حرم و بانوان ایثارگر در مشهد

گروه فرهنگی: آیین تجلیل از بانوان ایثارگر آموزش‌ و پرورش ناحیه 6 مشهد، به یاد شهید محمدرضا سنجرانی، شهید مدافع حرم، صبح امروز، 28 دی‌ماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین تجلیل از بانوان ایثارگر آموزش‌ و پرورش ناحیه6، صبح امروز، ۲۸ دی‌ماه در فرهنگسرای مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد.
در آغاز این مراسم، علیرضا شکیبا، رئیس آموزش‌ و پروش ناحیه 6 مشهد با بیان اینکه رسالت مهم انقلاب را شهدا و ایثارگران به بهترین شکل انجام دادند، عنوان کرد: برای اینکه متوجه شویم در دل مادران شهید چه می‌گذرد، نیاز به تحقیق و شناخت آن مادران داریم.

تقدیر از خانواده‌ شهدای مدافع حرم و 170 بانوی ایثارگر آموزش و پرورش ناحیه 6
وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا ما را با آرمان‌ و اهداف نظام جمهوری اسلامی آشنا می‌کند، اظهار کرد: باید آرمان‌ها و اهداف شهدا را بشناسیم و انتظارات آنان را از جامعه، فرهنگیان و ... مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.
شکیبا تحصیل علم و دانش را از وصیت‌های شهدا دانست و ابراز کرد: باید منش، رفتار، اخلاق، انسانیت، اعتقادات و...  شهدا را الگوی خویش قرار دهیم.
رئیس آموزش‌ و پروش ناحیه 6 مشهد با بیان اینکه امروزه کشور به برکت خون شهدا در شرایط خوبی قرار دارد، عنوان کرد: خوشبختانه توانستیم درهمه‌ی بخش‌ها، به ویژه علمی و فناوری جایگاه بالایی را به دست آوریم.
همچنین در ادامه، علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی، بیان کرد: این یادواره به نام محمدرضا سنجرانی، شهید مدافع حرم مزین شده و دلاورمردانی‌های این شهید زبانزد عام و خاص است.
وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز به حوزه بانوان ایثارگر و شهید کمتر توجه شده است، افزود: این بانوان سهم بسیاری در حوزه ایثار و جنگ داشته‌ که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

پیوند با شهدا موجب تداوم انقلاب و اسلام می‌شود

وی با اشاره به اینکه برای تداوم انقلاب و اسلام باید پیوند خود را با شهدا و خانواده‌های آنان مستحکم کنیم، ابراز کرد: شهدا ناظر به اعمال و کردار ما هستند، همچنین در سرنوشت زندگی ما بسیار مؤثرند، لذا باید از شهدا طلب استمداد کنیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ شهیدان به نسل چهارم انقلاب نیازمند برگزاری این یادواره‌‎ها  هستیم، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ خداگرایی، خدا محوری، ولایت‌پذیری و ... است.

وی ادامه داد: نسل جوان و انقلابی ما با حضور در این محافل و مراسم می‌تواند فرهنگ شهادت را بیاموزد و از سیره شهدا چیزهای زیادی یاد بگیرد.

کاظمی با بیان اینکه آمریکا تمام استراتژی خود را برای نابودی ایران به کار می‌گیرد، عنوان کرد: برقراری جنگ‌های نیابتی در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و ... برعلیه ملت‌های مسلمان، به ویژه درگیری‌های ایران به همت غیور مردان این سرزمین شکست خورد.
وی در پایان عنوان کرد: آمریکا افکار و اعتقادات جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده است و ما باید هشیار باشیم که وحدت جامعه اسلامی حفظ شود و نگذاریم دشمنان در قلب جوانان ما نفوذ پیدا کنند.

ابلاغ پیام شهدا رسالت زینبیون است

تقدیر از خانواده‌ شهدای مدافع حرم و 170 بانوی ایثارگر آموزش و پرورش ناحیه 6
شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه، تصریح کرد: رسالت زینبیون حفاظت از خون شهدا، رساندن و ابلاغ پیام شهدا است.
وی با بیان اینکه میثاق خون شهدا و ملت ایران قانون اساسی است، ادامه داد: خون‌ شهدا برای حفظ و حراست از قانون اساسی ریخته شده و این ارزش‌ها محور وحدت مردم ایران است.
رمارم با اشاره به اینکه پیام شهیدان حفاظت از جمهوری اسلامی و میثاق آنان است، تصریح کرد: باید کار زینبی انجام دهیم و حافظ  کشورمان باشیم.

تقدیر از خانواده‌ شهدای مدافع حرم و 170 بانوی ایثارگر آموزش و پرورش ناحیه 6
یادآور می‌شود، در پایان مراسم تجلیل از بانوان ایثارگر آموزش‌ و پرورش ناحیه 6 مشهد، از خانواده‌های شهدای مدافع حرم همچون شهید محمدرضا سنجرانی، مهدی بالیده، حسین محرابی و از 170 بانوی ایثارگر آموزش‌ و پرورش ناحیه 6 مشهد تجلیل به عمل آمد.

captcha