در عرصه سبک زندگی نباید منفعل باشیم
کد خبر: 3683249
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
رئیس دانشگاه امام صادق(ع):

در عرصه سبک زندگی نباید منفعل باشیم

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه امام صادق(ع) بر لزوم حضورفعالانه در عرصه توسعه و شکل دهی به رویکرد سبک زندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مهدوی کنی امروز در جمع خبرنگاران در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مساله قدرت انتخاب و انتخاب گری که یکی از ویژگی های انسان است، امروزه دارای اهمیت بسیار است.
وی افزود: زیرا فرصت های انتخاب هم بیش از گذشته فراهم شده است و هم به جهت امکاناتی که برای انسان فراهم آمده می توانند دست به انتخاب بزنند و البته فرهنگ عمومی نیز فرهنگ انتخاب را گسترش می دهد.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: فضای پدید آمده امروز و امکاناتی که برای بشر فراهم آمده گزینه هایی را در پیش روی انسان قرار می دهد؛ گاهی اوقات انسان با انتخاب‎های خود روی افکار، ارزش ها و باورهایش تاثیرگذار است و به همین دلیل انتخاب هایش نیز برآمده از حوزه باورها و ارزش ها و هنجارها است.
وی گفت: کسانی که علاقه مند هستند که انسان ها را به سمت و سویی بکشند و علاقه مند هستند که دیدگاه را تبلیغ کنند و می خواهند که دیگران را اقناع کنند که دنبال آنها بیایند از مساله جهت دهی به انتخاب افراد استفاده می کنند.
مهدوی کنی یادآورشد: مجموعه این انتخاب ها روشی را بیان می‎کند که این روش ها دسته بندی می کنند؛ در فضای پوشش تغذیه و تفریح و اندیشه و فکر و تحصیل و علم و کسب علم و تربیت و ورزش و.. هر کدام مجموعه ای از انتخاب ها الگوهایی را پدید می آورد.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: این دسته بندی را به در مقوله سبک می گنجانند و افراد برای جنبه های زندگی خود الگوهایی را انتخاب می کنند؛ امروزه در دنیای امکانات انتخاب گری بیش از گذشته شده است جهت دهی به رفتار و عقاید افراد اهمیت پیدا کرده است و امروزه در دنیا مراکز مختلفی را می شناسیم که برای اقناع مردم برای مصرف کردن کالاهای خاص و جهت دهی به افکار و هویت افراد سعی می کنند که طراحی هایی انجام دهند و این طراح های در دنیا بازاریابی می شود.
وی گفت: در این شرایط می توانیم کاملا منفعل باشیم و منتظر باشیم که دیگران الگوهایی را ترسیم کنند و یا می توانیم با استفاده از فرصت پدید آمده در ابزارها و امکانات و گزینه هایی که فراهم آمده روشی را برای زیست مناسب با فرهنگ و باورها و ارزش های خود نشان دهیم.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) یادآورشد: قدرت انتخاب و ثروت و فرصت و زمان و تولیداتی که اجازه انتخاب می دهد ولی یک گرفتاری ایجاد کرده است و یک نوع سرگشتی ایجاد شده است و بسیاری از جوانان ما در میان مجموعه ای از این گزینه ها نمی دانند چه کنند.
وی گفت: این فرصت در اختیار ماهم قرارداد که می توانیم از ارایه الگوی مناسب استفاده کنیم و یکی از آنها تشویق کسانی که است که خلاقیت دارند و توان ارایه الگوهای اسلامی و متفاوت را دارند.

captcha