توسعه بدون روحیه جنگندگی دفاع مقدس اتفاق نخواهد افتاد
کد خبر: 3683255
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

توسعه بدون روحیه جنگندگی دفاع مقدس اتفاق نخواهد افتاد

گروه اجتماعی: محمدی با اشاره به رابطه دفاع مقدس با توسعه و آینده کشور، افزود: بی تردید اگر روحیه جنگندگی دوران دفاع مقدس نباشد و پایدار باقی نماند، توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان امروز، 28 دی در سی امین نشست تخصصی توسعه با موضوع «نقش دفاع مقدس در توسعه» که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، این نشست را نخستین همایش راویان جنگ در کشور دانست و اظهار کرد: شهدا چه در هنگام زیست و چه پس از شهادت همچنان مظلوم واقع می شوند و آنگونه که شایسته است مراسم پاسداشت در خور این عزیزان برگزار نکرده ایم.

وی با اشاره به رابطه دفاع مقدس با توسعه و آینده کشور، افزود: بی تردید اگر روحیه جنگندگی دوران دفاع مقدس نباشد و پایدار باقی نماند، توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد و اگر روحیه دلاورانه ای که ملت در هشت سال جنگ تحمیلی از خودش نشان داد را یادآوری نکنیم، احتمال اینکه بتوانیم برای کشور کارهای اساسی و بزرگ انجام دهیم، کم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، با بیان اینکه ماجرای جنگ در کشور ما هنوز تمام نشده است، عنوان کرد: یکی از مظالمی که در آینده ممکن است نسبت به دفاع مقدس اتفاق بیافتد، قضاوت تاریخ جنگ با معیارها، مقتضیات و ارزش های امروز است. چنین ارزیابی و قضاوتی قطعا دچار انحراف خواهد شد.

محمدی، با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید «سید محمد اسحاقی»، نخستین راوی گیلانی دفاع مقدس قرار داریم، گفت: شهید اسحاقی و همرزمانش کسانی هستند که تاریخ رسمی جنگ را ننوشتند، اما در تدوین تاریخ مردمی دفاع مقدس نقش مهم و پررنگی داشتند.

این مقام مسئول، گرامیداشت سالگرد شهادت شهید اسحاقی را بهانه ای برای قدردانی از راویان جنگ دانست که دفاع مقدس را به شکل مردمی ثبت و ضبط کردند و در اختیار جامعه قرار دادند تا از تحریف وقایع جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: آینده کشور ما نمی تواند به دور از تصویری که افکار عمومی از جنگ خواهند داشت، به راه خودش محکم و متقن ادامه دهد لذا جنگ باید هرچه شفاف تر، روشن تر، واقع بینانه تر و بر مبنای مقتضیات زمان خودش تجزیه و تحلیل و به جامعه منتقل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، همه پدیده های تاریخی از جمله دفاع مقدس را نیازمند ثبت و ضبط دانست و یادآور شد: آنچه که در گذشته اتفاق افتاد تمام تلاش ملت ایران به رهبری و زعامت امام راحل بود که برای تاریخ این کشور انجام دادند و ما قدردان آنان هستیم.

captcha