تمام تلاش خود را برای عدم کاهش بودجه‌های فرهنگی انجام می‌دهیم
کد خبر: 3683264
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
مسعودی:

تمام تلاش خود را برای عدم کاهش بودجه‌های فرهنگی انجام می‌دهیم

گروه فرهنگی: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم هم‌خوانی بودجه‌های مصوب شده و تحقق یافته در حوزه فرهنگی گفت: تلاش می‌کنیم تا بودجه‌های فرهنگی کمتر از بودجه‌های دیگر تخصیص نیابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، اصغر مسعودی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، 28 دی‌ماه در نشست فعالان قرآنی شهرستان نی‌ریز که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت فارس برگزار شد، با بیان اینکه متأسفانه وضعیت بودجه فرهنگی کشور علی‌رغم شبهاتی که در جامعه وارد می‌شود، بسیار ناچیز است، گفت: کل بودجه‌های فرهنگی کشور حدود 5 دهم درصد بودجه کل کشور و حدود 3 درصد بودجه عمومی کشور را تشکیل می‌دهد.
وی با تصریح اینکه بودجه‌های قرآنی بخش بسیار ناچیز بودجه‌های فرهنگی را تشکیل می‌دهد، بر لزوم رسیدگی به مشکلات مؤسسات مردمی قرآنی تأکید کرد و گفت: متأسفانه طی 20 سال گذشته حمایت‌های کمی از مؤسسات نی‌ریز شده است.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که درباره بودجه‌های فرهنگی و قرآنی مواجه هستیم این است که مبلغی را برای آن مصوب می‌کنند اما تمام این بودجه‌ای که اعلام می‌کنند، تخصیص داده نمی‌شود و در عمل بسیار تقلیل می‌یابد لذا بودجه‌‌ای که تصویب شده و بودجه‌ای که محقق می‌شود، هم‌خوانی ندارند.
مسعودی در عین حال این نکته را یادآور شد که ما به این وضعیت تخصیص بودجه‌های فرهنگی نیز اعتراض کرده و در این راستا جلساتی با معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا بودجه‌های فرهنگی کمتر از بودجه‌های دیگر تخصیص نیابد.
وی در پایان بر لزوم پیگیری برگزاری همایش تجلیل از مقام شخصیت علمی و تبلیغی آیت‌الله فقیه، امام جمعه این شهرستان تأکید کرد و گفت: معاون قرآنی سابق وزارت ارشاد برای برگزاری این همایش قول همکاری داده بودند که امیدواریم این مهم در این دوره نیز دنبال شود.

captcha