تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه شرعی و انقلابی کارگزاران نظام است
کد خبر: 3683267
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه شرعی و انقلابی کارگزاران نظام است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام اشجری تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را وظیفه شرعی و انقلابی کارگزاران نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران، مسئولان نظام و مردم همگی مدیون امام خمینی(ره) و حماسه‌آفرینی شهدای انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 28 دی در نشست مسئولان کمیته های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان، با تاکید بر اهمیت برگزاری باشکوه مراسم سی‌و‌نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مغتنمی است تا با پاسداشت انقلاب اسلامی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای 39 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی، این یادگار جاودان امام خمینی(ره)، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی را به نمایش بگذاریم.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر خدمات و صدمات دولت‌ها در طول عمر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با بررسی گذشته و درک فراز و فرودهای دوره‌های مختلف، می‌توان به قضاوت صحیحی از پیشرفت کشور و موقعیت رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان رسید و به موفقیت‌های امروز کشور که مرهون هدایت‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهدا است پی ‌برد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه دشمن از مقاومت و پیروزی‌های مقتدرانه مدافعان حرم خشمگین است، افزود: دشمنان زخم ‌خورده نظام، تمام توان خود را برای ضربه‌ زدن بر پیکره منسجم نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته‌اند؛ غافل از اینکه دست خداوند یاریگر همت والای مردم انقلابی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام اشجری، با اشاره به موقعیت کنونی جمهوری اسلامی که برای دشمنان قسم ‌خورده نظام تهدید بزرگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: تلاش ستاد دهه فجر بر این است که جایگاه رفیع و نقش تعیین‌کننده ایران اسلامی در جهان به ‌ویژه منطقه برای مردم به ویژه نسل جوان و دانشجو تبیین شود.

وی با اشاره به تقارن روزهای آغازین دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه و سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، ادامه داد: با توجه به ابلاغیه ستاد مرکزی دهه فجر برنامه‌های روزهای 12 لغایت 18 بهمن با صبغه فاطمی برگزار می‌شود و برنامه‌های شاد و مفرح از صبح روز 19 بهمن آغاز خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ضمن تبیین ضرورت بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و عدم تحریک احساسات دینی و مذهبی مردم با برگزاری برنامه‌های نامناسب، گفت: تزیینات و فضاسازی شهری تا شامگاه روز 18 بهمن با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرچم‌های سیاه خواهد بود و از صبح روز 19 بهمن نصب پرچم‌های الوان و چراغانی میادین و خیابان‌ها آغاز می شود.

وی با اشاره به برگزاری دو ویژه برنامه محوری در ایام‌الله 12 و 22 بهمن سال‌ جاری، افزود: مراسم یوم‌الله 12 بهمن در سطح استان همراه با مداحی و با محوریت شهادت بنت نبی اکرم(س) و بزرگداشت ورود معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی و مراسم یوم‌الله 22 بهمن با شور و نشاط همیشگی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: نواختن «زنگ انقلاب» با توجه به تقارن یوم‌الله 12 بهمن با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس به روز شنبه، 14 بهمن منتقل شده است.

وی با بیان اینکه رژه موتورسواران، ماشین‌های کشاورزی و سوارکاران همچون سال‌های گذشته در یوم‌الله 12 بهمن در سطح شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ویژه برنامه‌های 12 بهمن با حفظ شئونات ایام فاطمیه انجام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری جشن شب 22 بهمن با نورافشانی و پرواز بالن‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: در این شب گلبانگ الله‌اکبر از گلدسته‌ها و ماذنه‌های همه مساجد و بقاع متبرکه استان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری، با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان نظام برای فریب جوانان، اظهار کرد: کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان با نوآوری و خلاقیت و اجرای برنامه‌های جامع و جذاب به تبیین هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازد.

وی همچنین اختصاص برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان را به مسابقات ورزشی کافی ندانست و افزود: این کمیته تنها به برگزاری مسابقات ورزشی اکتفا نکند و با برنامه‌ریزی فعالیت‌های پرجاذبه برای جوانان زمینه آشنایی آنان را با دسیسه‌های دشمنان نظام فراهم سازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پایان این نشست، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را وظیفه شرعی و انقلابی کارگزاران نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران، مسئولان نظام و مردم همگی مدیون امام خمینی(ره) و حماسه‌آفرینی شهدای انقلاب اسلامی هستند و در فرصت مغتنم ایام‌الله دهه فجر دین خود به انقلاب اسلامی ادا نمایند.

captcha