اعتبار تجهیز ریحانه الحسین(ع) براساس مصوبه شورای شهر تخصیص‌ یافته است
کد خبر: 3683299
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

اعتبار تجهیز ریحانه الحسین(ع) براساس مصوبه شورای شهر تخصیص‌ یافته است

گروه جامعه: شهرداری منطقه ۵، پیرو انتشار برخی اسناد و اخبار در شبکه‌های اجتماعی پیرامون کمک‌های شهرداری تهران به حسینیه ریحانه الحسین(ع) توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی منطقه ۵ شهرداری تهران، پیرو انتشار برخی اسناد و اخبار در شبکه‌های اجتماعی پیرامون کمک‌های شهرداری تهران به حسینیه ریحانه الحسین(ع) موارد ذیل به اطلاع افکارعمومی می‌رسد:

شورای اسلامی شهر تهران در راستای حمایت از فعالیت‌های دینی در برنامه و بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران ذیل سرفصل تملک دارایی سرمایه‌ای و تحت ماموریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، بندهایی را برای توسعه مساجد، حسینیه‌ها و تکایا تعریف و اعتبار مشخصی را تخصیص داده بود.

براساس مصوبه مذکور اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال در ردیف شماره ۱۰۷۰۲۲۴۰۵ جهت تجهیز و توسعه هیات ریحانه الحسین(ع) در نظر گرفته شده بود که مبلغ ۸ میلیارد ریال از اعتبار مذکور در ۶ ماه نخست سال جاری به شهرداری منطقه ۵ تخصیص داده شده بود. از محل این اعتبار، مبلغ ۵/۵ میلیارد ریال به صورت غیرنقد در تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری و در دوره تصدی مدیریت پیشین شهرداری تهران برای حسینیه مذکور درخواست تعهد اعتبار شده و پس از آن بخشی دیگر از اعتبار در دو فقره چک در شهریور ماه و در آغازین روزهای تصدی شهردار محترم تهران، در منطقه ۵ در وجه حسینیه مذکور پرداخت شده است.

 بر خلاف ادعای صورت گرفته این اعتبار به هیچ مداح خاصی پرداخت نشده است و صرفا برای تجهیز و توسعه حسینیه مذکور آن هم بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تخصیص یافته است. یادآور می‌شود؛ شهرداری تهران موظف به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و این منطقه در چارچوب ضوابط ابلاغی کمک‌های مصوب را انجام داده است.

captcha