استفاده از ظرفیت‌ مساجد در کاهش فقر/ پشت‌میزنشینان پای کار بیایند
کد خبر: 3683343
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
حزنی بیان کرد:

استفاده از ظرفیت‌ مساجد در کاهش فقر/ پشت‌میزنشینان پای کار بیایند

گروه جامعه: فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هنوز نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیت‌های مساجد در کاهش فقر و محرومیت‌زدایی استفاده کنیم، گفت: برای اثرگذاری محرومیت‌زدایی در کشور باید همه کسانی که پشت میزهای مدیریتی جمهوری اسلامی قرار گرفتند پای کار آمده و وظایف خودشان را نسبت به محرومین، فقرا و مردم به درستی انجام دهند.

عدم استفاده درست از ظرفیت‌ مساجد در کاهش فقر و محرومیت‎زدایی/ پشت‌میزنشینان پای کار بیایند

سردار سید ضیاء الدین حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت همکاری و هم‎افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در کاهش محرومیت و فقر در جامعه گفت: همه باید در این مملکت برای رفع محرومیت دست به دست هم دهیم چرا که با یکدیگر کار کردن فتح المبین می‌شود؛ همانطور که در دوران جنگ تحمیلی تمامی اقشار با مذاهب و سلیقه‌های مختلف همکاری داشتند.

وی افزود: زمانی که همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی ازجمله خیریه‌ها و سازمان‌های مسئول در این حوزه درکنار هم پای کار باشند و همگی در جهت محرومیت‌زدایی فعالیت همسویی را با یکدیگر انجام دهند؛ قطعا اثرگذاری بیشتر و موثرتری خواهد داشت؛ هرچند که قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با برخی از این موارد مانند بنیاد برکت و سازمان اوقاف فعالیت داشته و درحال کار کردن است.

در سطح کشور عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم

حزنی با بیان اینکه در سطح کشور عقب‌ماندگی‌های زیادی مخصوصا در استان‌های مرزی و حاشیه شهرها داریم ادامه داد: در بسیاری از این شهرها سیستم محرومیت‌زدایی در چند سال اخیر به هم خورده است؛ لذا اگر همه با هم کار بکنیم، می‌توانیم فعالیت‌های بزرگتری انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه باید برای محرومیت‌زدایی همه کسانی که پشت میزهای مدیریتی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند پای کار آمده و وظایف خودشان را نسبت به محرومین و فقرا و همه مردم به درستی انجام دهند، تصریح کرد: در برخی از سازمان‌ها مانند کمیته امداد، بنیاد علوی، بهزیستی در مکان‌هایی که معلول وجود داشته و یا بنیاد برکت این خدمات در مناطق محروم نمره نسبتا خوبی دارند اما زمانی که همه اینها در کنار هم و با هم کمک کنند قطعا کارهای بزرگتری را می‌توانند به یادگار بگذارند. انتظار دارم همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند وظیفه خودشان را نسبت به محرومین، مخصوصا جوانان به درستی انجام دهند و در مباحثی همچون ازدواج و تامین جهیزیه خدمات خوبی را ارائه دهند.

در زمان جنگ بهترین آدم‌های جمهوری اسلامی تولیت مساجد بودند

وی در رابطه با جایگاه مساجد و ظرفیت‌های آن در کاهش فقر و محرومیت‌زدایی هم گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیت‌های مساجد استفاده کنیم. مساجد در هشت سال دفاع مقدس بزرگترین و بهترین شهداهای ما را تربیت کردند و مسئولین مساجد اما در آن دوران اکثرا شهید شدند. به جرات می‌توان گفت در زمان جنگ بهترین آدمهای جمهوری اسلامی تولیت مساجد بودند؛ ما هر وقت کار را از مساجد شروع کردیم توانسته‌ایم اقدامات بزرگ و اثرگذار خوبی را انجام دهیم و نمونه همین کار که تاکنون انجام نشده بود طرح هر مسجد یک جهیزیه است که در زمینه تامین جهیزیه برای ازدواج جوانان نیازمند در حال انجام است.

وجود 78 هزار مسجد و ظرفیت آنها در تامین جهیزیه جوانان

سردار حزنی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها برای اجرایی کردن طرح هر مسجد یک جهیزیه در تمامی مساجد کشور استفاده کنیم، گفت: بدون شک مهمترین اتفاقات در جمهوری اسلامی ایران از مساجد رخ داده است و باید همیشه کارهای بزرگ را از مساجد آغاز کنیم؛ هم اکنون ۷۸ هزار مسجد در کشور وجود دارد و امیدواریم با استفاده از این طرح سالانه تعداد قابل قبولی از اقلام مورد نیاز جوانان در حوزه ازدواج تامین شود.

captcha