قانون امر به معروف و نهی از منکر منصفانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش نقد در کشور است
کد خبر: 3683377
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
حجت‌الاسلام صالح‌نیا:

قانون امر به معروف و نهی از منکر منصفانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش نقد در کشور است

گروه سیاسی: امام جمعه بخش کن، قانون مصوّب امر به معروف و نهی از منکر را هوشمندانه‌ترین و منصفانه‎ترین روش نقد و انتقاد در کشور خواند و بر ضرورت اجرای آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نماز عبادی سیاسی جمعه 29دی‌ماه، کن، با حضورحجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه بخش کن و مردم خداجوی غرب تهران در حسینیه سرآسیاب برگزار شد.
حجت الاسلام صالح نیا در خطبه اول نماز جمعه گفت: یکی از راهبردهای تقوا و یکی از کارهای اساسی آن، بیرون آمدن از خود و نگاه به خود بوده واز این نگاه به خود در لسان ائمّۀ اطهار و علمای اخلاق به محاسبه نفس و در لسان عرفا به دید برزخی و مشاهده صورت باطنی تعبیر گردیده است.
وی افزود:عین نگاه به آینه است زمانی که برخی از ما بدون مرتب کردن خوددر آینه بیرون نمی آییم و اگر بدون نگاه به آینه بیرون برویم و بعد بفهمیم که سروصورت ما نا مرتب بوده خجالت می کشیم ولی عمری با باطن وحشتناک زندگی می کنیم و خود را مشاهده نمی کنیم.
وی در ادامه افزود: صدوق در ثواب الاعمال آورده است که تکذیب کنندگان قَدَر الهى از گورهاى خود میمون و خوک بر مى‏ خیزند.
صالح نیا با اشاره به آیه «یَوْمَ یُنْفَخُ فِی اَلصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» از رسول اکرم پرسیدند. فرمود: از امت من ده صنف محشور می گردند برخى بر صورت بوزینه ‏ها( سخن چینان‏)، برخى بر صورت خوکها(حرام خواران )، بعضى سر فروهشته بر چهره‏هاشان بکشند و ببرند(ربا گیران )، بعضى کور(به ناحق حکم کنان )، بعضى لال(به کردار خود نازان )، بعضى زبانهاشان بر سینه‏ هاشان آویزان چرک از دهانهاشان ریزان(عالمان که کردار آنان خلاف گفتار بوده است.
وی در پایان این خطبه گفت: در محشر بعضى دست و پا بریده(آنان که همسایه را آزار دهند )، بعضى بر شاخه‏‌ها از آتش آویخته(آنان که گزارش دروغ از مردم به فرمان گذاران رسانند )، بعضى از مردار بدبوتر( پیروان شهوت‏ )، بعضى رختها از قطران در بر(متکبّران) می باشند.

صالح نیا در خطبه دوم افزود: قانون مصوّب امر به معروف و نهی از منکر از هوشمندانه‌ترین و منصفانه ترین روشهای نقد و انتقاد است.
امام جمعه کن خطاب به مسئولان گفت: می‌بایست به نظرات مردم بیشتر توجّه شده و خواسته‌های خانواده شهدا بررسی و اجرا شود.
صالح نیاز در پایان جان باختن شهادت‌گونه ملوانان و کارمندان کشتی نفت‌کش را که باعث تاثّر خاطر رهبری عزیز، مسئولین خدوم و ملّت قهرمان‌پرور ایران شد، را تسلیت گفت.

captcha