تبریز 2018 فرصتی برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان است
کد خبر: 3683404
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

تبریز 2018 فرصتی برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، رویداد تبریز 2018 را فرصتی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف و افزایش مراودات و رفت‌وآمدها بین دو کشور ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز، گفت: با توجه به انتخاب باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2019، تجربیات رویداد تبریز 2018 می‌تواند در این زمینه مفید باشد و بر این اساس هم‌فکری و همکاری بین دو طرف ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مردم تبریز و جمهوری آذربایجان، با زبان و دین و فرهنگ مشترک، در طول تاریخ در کنار هم بوده‌اند، افزود: بیشترین انتظار ما در رویداد تبریز 2018 از کشوری است که نزدیک‌ترین ارتباطات و بیشترین اشتراکات را با آن داریم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد، گفت: از شرکت‌های گردشگری فعال در جمهوری آذربایجان می‌خواهیم که گردشگران را برای سفر به تبریز ترغیب کنند.

وی همچنین حضور اهالی رسانه و مطبوعات جمهوری آذربایجان را در تبریز برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این شهر و معرفی آن به هموطنان خود خواستار شد.

شهرتی‌فر با اشاره به اینکه کنگره علمی نظامی گنجوی یکی از برنامه‌های تبریز 2018 خواهد بود، گفت: اشتراکات فرهنگی و تاریخی تبریز و گنجه در برگزاری هرچه بهتر این رویداد می‌تواند موثر باشد.

علی نقی حسین اف، سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز هم با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری در برگزاری رویداد تبریز 2018 هستیم، گفت: شهر نخجوان هم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده و ما در این سال می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی، با قدردانی از مسئولان استان آذربایجان‌شرقی به‌خاطر اهتمام به حل مشکلات اتباع آذربایجانی در تبریز، گفت: آماده هرگونه همکاری در زمینه‌های علمی، فنی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با کشور دوست و برادر ایران و به‌خصوص استان آذربایجان شرقی هستیم.

captcha