برپایی سلسله جلسات کتابت با هدف ارتقای هنر خوشنویسی قرآن
کد خبر: 3683411
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

برپایی سلسله جلسات کتابت با هدف ارتقای هنر خوشنویسی قرآن

گروه ادب: مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن از شروع برپایی سلسله جلسات کتابت قرآن یاد کرد و گفت: این جلسات با حضور اساتید برتر کتابت و با هدف ارتقای هنر خوشنویسی قرآن برگزار می‌شود.

برپایی سلسله جلسات کتابت با هدف ارتقای هنر خوشنویسی قرآن

مهدی بابایی، مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سلسله نشست‌هایی را با هدف ارتقای هنر کتابت قرآن با حضور کاتبان قرآن این مرکز و اساتید دارالکتابه برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: نخستین جلسه با حضور هنرمندانی که به کتابت قرآن در مرکز طبع و نشر مشغول به فعالیت هستند برگزار شد. هنرمندانی که در آینده نزدیک به کتابت مبادرت می‌کنند و در طول شش سال گذشته در دارالکتابه آموزش دیده‌اند در این جلسه حضور داشتند.

بابایی همچنین از حضور 30 کاتب ممتاز و استاد دارالکتابه در این جلسات یاد کرد و ادامه داد: برای مثال از کارشناسان و اساتید حوزه پژوهش در عرصه خوشنویسی برای حضور در این نشست‌ها دعوت می‌شود تا مطالب جدید در این عرصه ارائه شود.

این مسئول دارالکتابه اظهار کرد: علیرضا هاشمی نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه کرمان یکی از کارشناسانی بود که در نشست نخست به بیان موضوع سیر خط از صیرفی تا نیریزی پرداخت. وی با ارائه نمونه‌های خوب در این حوزه به توضیح پرداخت.

وی همچنین از حمیدرضا قلیچ‌خانی یاد کرد که به بررسی موضوع خوشنویسی در 70 سال اخیر پرداخت و به معرفی مجموعه‌های پژوهشی که در طول این سال‌ها ارائه شده بودند مبادرت کرد. تاکنون جلسه‌ای با این رویکرد و با حضور کاتبان ممتاز جمهوری اسلامی برگزار نشده است.

بابایی تاکید کرد: درصدد هستیم که هنر کتابت قرآن را که مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، دوباره مورد توجه هنرمندان قرار دهیم و شاهد کتابت بسیار فاخر و زیبا از سوی کاتبان قرآن باشیم و به چاپ آثار ارزنده در این عرصه بپردازیم.

 

captcha