قرآنیان با خدمت به مردم زمینه استمرار نظام اسلامی را فراهم کنند
کد خبر: 3683418
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
نجفی قدسی:

قرآنیان با خدمت به مردم زمینه استمرار نظام اسلامی را فراهم کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن امام علی(ع) گفت: جامعه قرآنی باید با خدمت خالصانه نسبت به مردم زمینه استمرار نظام اسلامی را در جامعه فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) کشور، روز گذشته 28 دی‌ماه در آیین تجلیل از حاملان و حافظان قرآن دارالقرآن امام علی(ع) شهرکرد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان قرآنی و قرآن آموزان این دارالقرآن در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه یازدهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی (ع) ویژه خواهران آذرماه برگزار شد گفت: ثبت‌نام مسابقات برادران از 4 بهمن آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات برادران از 28 بهمن آغاز می‌شود اظهار کرد: این مسابقات تا 4 اسفندماه ادامه دارد و در شهر قم برگزار می‌شود.
نجفی قدسی اهدای جایزه به همه افرادی که نمره حدنصاب را در مسابقات کسب کنند را امتیاز ویژه مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) نسبت به بقیه مسابقات قرآن دانست و افزود: معمولاً پنجاه درصد از شرکت‌کنندگان نمره حدنصاب را کسب می‌کنند.
مسئول دارالقرآن امام علی (ع) با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن این دارالقرآن همیشه با عظمت برگزار می‌شود تصریح کرد: دارالقرآن امام علی (ع) علاوه بر مسابقات به تفسیر و محتوا نیز توجه به سزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت تفسیری این دارالقرآن در شهر قم متمرکز شده است خاطرنشان کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی که یکی از شعبه‌های دارالقرآن امام علی(ع) است در بیت علامه به یک مرکز مهم تفسیری در حوزه علمیه قم تبدیل شده است.
نجفی قدسی با تأکید بر اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم در بیت علامه طباطبایی در طول روز در چندین نوبت برگزار می‌شود گفت: از 800 طلاب که در حال تحصیل دروس خارج هستند 200 نفر بعد از گزینش و گذراندن دوره‌های یک‌ساله بیان تفسیر قرآن در این مرکز تدریس می‌کنند.
مدیر دارالقرآن امام علی (ع) برگزاری همایش‌های عظیم مفسران قرآن، همکاری با انجمن‌های علمی حوزه علمیه، برگزاری همایش‌های تبلیغ حوزه را از جمله برنامه‌های شاخص این دارالقرآن برشمرد و ابراز کرد: تمام جلسات دارالقرآن با حضور مراجع تقلید برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تقاضاهای بسیاری برای برگزاری کلاس‌های مفاهیم و تفسیر در سراسر کشور وجود دارد اما به دلیل تخصصی بودن تفسیر، حساس بودن مباحث تفسیر و نبود اساتید برجسته تفسیر در نقاط مختلف کشور فعلاً به برگزاری کلاس‌های حفظ و قرائت بسنده کرده‌ایم.
نجف قدسی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی باید با خدمت خالصانه نسبت به مردم زمینه استمرار نظام اسلامی را در جامعه فراهم کنند.

captcha