تلاوت همراه با فصاحت هدف دوره‌های حفظ دارالقرآن امام علی (ع) شهرکرد
کد خبر: 3683421
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱
نجفی بیان کرد:

تلاوت همراه با فصاحت هدف دوره‌های حفظ دارالقرآن امام علی (ع) شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی:مدیر دارالقرآن امام علی (ع) شعبه شهرکرد گفت: هدف از کلاس‌های حفظ این دارالقرآن را حفظ تخصصی قرآن با قرائت صحیح و تلاوت همراه با فصاحت عربی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، زینب نجفی، مسئول دارالقرآن امان علی (ع) شعبه شهرکرد، روز گذشته ۲۸ دی‌ماه در آیین تجلیل از حاملان و حافظان این  موسسه قرآنی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان قرآنی و قرآن آموزان این دارالقرآن در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه این دارالقرآن آبان ماه سال 93 در شهرکرد شروع به فعالیت کرد گفت: فعالیت دارالقرآن امام علی (ع) در شهرکرد با ثبت‌نام 70 نفر در کلاس‌های روخوانی قرآن کریم، تجوید و حفظ قرآن آغاز شد.
وی با بیان اینکه قرآن آموزانی که در رشته روخوانی آموزش می‌دیدند پس از گذشت یک سال به کلاس تجوید ارتقا سطح پیدا کردند اظهار کرد: 17 نفر از افرادی که در کلاس‌های حفظ شرکت کردند موفق به حفظ دو جز از قرآن شدند و در سال 94 از آن‌ها تجلیل شد.
نجفی بیان کرد: حافظان تابستان گذشته با دادن امتحان مدرک 5 جز خود را دریافت کرده و اکنون در حال اتمام 10 جز هستند.
مدیر دارالقرآن امام علی (ع) شهرکرد هدف از کلاس‌های حفظ این دارالقرآن را حفظ تخصصی قرآن با قرائت صحیح و تلاوت همراه با فصاحت عربی دانست و خاطرنشان کرد: به این دلیل حافظان همراه با کلاس‌های حفظ به‌اجبار در کلاس‌های تجوید نیز آموزش خواهند دید.
وی با تأکید بر اینکه افراد پس از گذشت سه سال می‌توانند مدرک دوره تجوید خود را دریافت کنند افزود:21 نفر در رشته تجوید، 9 نفر در حفظ 2 جز و 6 نفر در 5 جز تجلیل خواهند شد.
نجفی ابراز کرد: در حال حاضر کلاس‌های دارالقرآن امام علی (ع) با میانگین 70 نفر در چهار کلاس برگزار می‌شود.
عیسی خورشیدی، حافظ بین‌المللی قرآن در ادامه این جلسه به قرائت آیاتی از سوره قصص پرداخت و اظهار کرد: افزایش تعداد حافظان قرآن باعث پاک شدن دامن تشیع از تهمت‌های دشمنان خواهد شد.

captcha