بصیرت و اخلاص مانع از شکل گیری فتنه است
کد خبر: 3683426
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
امام جمعه رشت:

بصیرت و اخلاص مانع از شکل گیری فتنه است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام شفیعی زاده بصیرت و اخلاص را مانع از شکل گیری فتنه دانست و عنوان کرد: کسانی که در گذشته دارای مسئولیت بودند، اگر اخلاص داشته باشند، خود را خادم ملت می دانند و هرگز برای اثبات خود با جریان فتنه همراهی نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 29 دی در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به آیات قرآن کریم درخصوص «فتنه»، اظهار کرد: هر چیزی که امنیت جامعه اسلامی را از بین ببرد، از آن تعبیر به فتنه می شود و متاسفانه شاهد اتفاقاتی در کشور بودیم که مصداق فتنه است.

وی با بیان اینکه در قرآن فتنه بعد از شرک به عنوان گناه کبیره شناخته می شود، تصریح کرد: قرآن کریم فتنه را بزرگتر و شدیدتر از قتل نفس می داند، زیرا در قتل فقط جان یک نفر از بین می رود، اما فتنه آرامش و امنیت جامعه را بر هم می زند و منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم خواهد شد.

امام جمعه موقت رشت، کشته شدن بیش از 450 هزار نفر در جبهه مقاومت را نتیجه فتنه انگیزی استکبار در عراق و سوریه دانست و اضافه کرد: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا فتنه داعش را شکل دادند و در منطقه خاورمیانه جنگ به پا کردند.

این کارشناس دینی، با اشاره به نقش عوامل فتنه، افزود: مسائل اقتصادی از جمله بیکاری و تورم زمینه ایجاد فتنه را فراهم می کند و دارای آثار مخربی است. اغتشاشات اخیر در کشور به بهانه مسائل اقتصادی آغاز شد و نظم و امنیت جامعه را بر هم زد، اما با بصیرت و هوشیاری مردم خیلی زود خاموش شد.

حجت الاسلام شفیعی زاده، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از فتنه اخیر تعبیر به نزاع ملت و ضد ملت کردند، گفت: یکی از پیامدهای مثبت فتنه، مشخص شدن منافقین و دشمنان ملت است. در فتنه های 88 و 96 مردم دشمنان خود را شناختند و جامعه از منافقین پاک شد.

وی با بیان اینکه فتنه سبب بروز بلا در کشور می‌شود، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند «نباید از فتنه‌های آخرالزمان نگران شد زیرا این فتنه‌ها موجب پالایش جامعه از حضور منافقان می‌شود» لذا می‌بینیم که فتنه‌های رخ داده در ایران سبب بیمه شدن انقلاب و نظام شده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده، بصیرت و اخلاص را مانع از شکل گیری فتنه دانست و عنوان کرد: کسانی که در گذشته دارای مسئولیت بودند، اگر اخلاص داشته باشند، خود را خادم ملت می دانند و هرگز برای اثبات خود با جریان فتنه همراهی نمی کنند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد شدید با فتنه گران، خاطرنشان کرد: از مسئولان نیز می خواهیم به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی و زمینه های فتنه را برطرف کنند تا فرصت برای منافقین و ضد انقلاب جهت سوء استفاده از مطالبه بحق مردم فراهم نگردد.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه در بودجه نباید بی توجهی نسبت به مشکلات مردم دیده شود، اظهار کرد: دولت و مجلس زمینه آرامش و آسایش مردم را فراهم کنند و از ارائه آمار غلط و دروغ به مردم بپرهیزند، زیرا مردم دروغ گویی مسئولان را از یاد نمی برند.

وی با اشاره به نگرانی مردم از بیکاری، تورم و گرانی، یادآور شد: دولت و مجلس وظیفه دارند که چاره ای برای حل مشکلات اقتصادی بیاندیشند و در غیر این صورت شاهد بروز نارضایتی ها خواهیم بود.

حجت الاسلام شفیعی‌زاده، با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) به مشکلات معیشتی پرستاران اشاره کرد و متذکر شد: پرستاران از نظر معیشت دچار مشکلاتی هستند که مسئولان باید در رفع آن اهتمام داشته باشند.

وی از اقدام انقلابی مجلس در جلوگیری از افزایش حقوق پردرآمدها قدردانی کرد و گفت: دولت به دنبال قطع یارانه برخی از دهک هاست لذا از مسئولان می خواهیم هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را فراموش نکند و برخی از نرخ های آزاد شده را به حالت قبل هدفمندی یارانه ها باز گرداند.

captcha