مرثیه ارکستر سمفونیک تهران برای جان‌باختگان سانچی
کد خبر: 3683484
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
سازهای «موسیقی فجر» خاموش شدند؛

مرثیه ارکستر سمفونیک تهران برای جان‌باختگان سانچی

گروه هنر: در آخرین شب از اجراهای سی و سومین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» مهمترین برنامه، اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی بود که به عنوان حسن ختام قطعه«قطره های باران» در رثای جان‌باختگان نفتکش سانچی نواخته شد.

مرثیه ارکستر سمفونیک تهران برای جان‌باختگان نفتکش سانچی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آخرین شب سی و سومین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر»، روز گذشته جمعه 29 دی در تالارهای اجرای آثار این جشنواره  برگزار شد و در مهمترین آنها شهرداد روحانی به اتفاق ارکستر سمفونیک تهران در برابر استقبال چشمگیر مخاطبان در تالار وحدت به اجرای قطعاتی از آهنگسازان مطرح جهان و از جمله مهمترین آنها فردریک شوپن؛ آهنگساز شهیر لهستانی پرداخت.

در این اجرای قریب به دوساعته ارکستر سمفونیک تهران که با سولیستی پیانیستی لهستانی در قطعات شوپن و سولیستی یک ویولنیست ایرانی در یکی دیگر از قطعات همراه بود، شهرداد روحانی به دلیل آنچه که خود عدم چاپ و انتشار بروشور ذکر کرد، مجبور بود که رو به مخاطبان توضیحی در مورد قطعاتی که ارکستر قصد نواختن آنها را دارد بدهد.

این در حالیست که با توجه به پرده سفیدی که در بگ‌کراند سن تالار وحدت آویخته شده بود و با توجه به حرفه‌ای و باکیفیت بودن اجرای ارکستر در بالاترین سطح خود، دوستان مسئول جشنواره و یا روابط عمومی ارکستر سمفونیک تهران می‌توانستند در قالب پروجکشن، علاوه بر اطلاعاتی در مورد هر یک از قطعات، توضیحات شهرداد روحانی را برای آگاهی مخاطبان به روی پرده حک کنند.

ارکستر سمفونیک تهران آخرین قطعه خود را البته باز با توضیح شهرداد روحانی پیش از نواخته شدن تقدیم به جان باختگان نفتکش مغروق سانچی کرد و او پیش از اجرای این قطعه رو به مخاطبان گفت: ما کارمان موسیقی و همه احساسات و عواطف و گفته و ناگفته‌های خود را با نت و ساز است که منتقل می‌کنیم. زبان برای ابراز همدردی با خانواده و بازماندگان جان‌باختگان سانچی قاصر است و لذا با زبان موسیقی علاوه  بر عرض تسلیت برای بازماندگان برای آرامش روحی عزیزانی که در این حادثه ناگوار جان خود را از دست داده‌اند، قطعه‌ای را تقدیمشان می‌کنیم.

سپس ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی قطعه «قطره‌های باران» را به یاد 32 خدمه جان باخته نفتکش سانچی نواختند که با ابراز احساسات پرشور مخاطبان همراه شد.

یادآور می‌شود، اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی «موسیقی فجر» شامگاه امروز شنبه 30 دی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

  

captcha