مقدمات پرداخت دیه جانباختگان منا در حال انجام است/ شرایط حج 97 بهتر خواهد بود
کد خبر: 3683505
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
حسینی‌کیا خبر داد:

مقدمات پرداخت دیه جانباختگان منا در حال انجام است/ شرایط حج 97 بهتر خواهد بود

گروه جامعه: عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت با بیان اینکه ممکن است سهمیه ایرانیان در حج ۹۷ افزایش یابد، گفت: حج آینده با توجه به تغییر شرایط کشور عربستان قطعا بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری خانه ملت سید جواد حسینی‌کیا عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت با اشاره به مذاکرات اخیر سازمان حج و زیارت با عربستان درباره حج ۹۷، گفت: این مذاکرات همه ساله با محوریت اسکان حجاج، هواپیماهای مورد نیاز برای جابه‌جایی زائران، نحوه برائت از مشرکان و ... برگزار می‌شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ای که با محمدی و حجت‌الاسلام قاضی عسکر داشته‌اند، تصریح کرد: مسئولان سازمان حج و زیارت با طرف عربستانی مذاکراتی در زمینه ایجاد شرایط ایده‌آل برای زائران برگزار می‌کنند.

به ایجاد شرایط بهتر برای زائران ایرانی امیدوار هستیم

وی بیان کرد: ساختار قبلی حاکمیت عربستان فروریخته و بخشی از مجموعه حاکمیت این کشور تغییر کرده است و به همین خاطر به ایجاد شرایط بهتر برای زائران ایرانی امیدوار هستیم تا از یک سو سهمیه ایرانیان از این سفر معنوی افزایش یابد و ایرانیان بیشتری به حج روند و از سوی دیگر امکانات رفاهی مناسبی برای آنها ایجاد شود.

حسینی کیا اظهار کرد: باید آزادی منطقی و معقولی برای زائران ایرانی در سفر حج ایجاد شود؛ فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی به شدت پیگیر این موضوع است و در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ دیگری با رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه خواهند داشت تا مسائل مطرح شده را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: سفر حج 97 با توجه به تغییر شرایط کشور عربستان قطعا بهتر خواهدشد و حجاج در این سفر آسایش خاطر بیشتری خواهند داشت.

حسینی‌کیا با اشاره به وضعیت پرونده منا و سقوط جرثقیل، بیان کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه شده و مقدمات پرداخت حقوق زائران ایرانی که در این حوادث کشته شده‌اند در حال انجام است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت در پایان افزود: هزینه سفر حج به میزان زیادی به وضعیت داخلی عربستان و قیمت حامل‌های انرژی بستگی دارد و با توجه به گران شدن حامل‌های انرژی در این کشور احتمال افزایش قیمت مواردی مانند هزینه ایاب و ذهاب وجود دارد؛ سفر حج 97 ممکن است کمی افزایش یابد اما باید با رایزنی‌ها تلاش شود هزینه زیادی به زائران تحمیل نشود.

captcha