آذربایجانی‌ها در اتحاد مسلمانان نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارند
کد خبر: 3683532
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

آذربایجانی‌ها در اتحاد مسلمانان نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارند

گروه اجتماعی: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:نقش مهم و تعیین کننده آذربایجانی ها در اتحاد مسلمانان غیر قابل انکار است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اذربایجان غربی مسلمان بودن و شیعه بودن آذری ها را افتخاری مهم برای آذربایجانی ها در جهان دانست و اظهار کرد: بدون تردید آذربایجانی ها در اتحاد مسلمانان جهان نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مردم آذربایجان را مردمی دین دار و ولایت مدار خوانده وبیان کرد: مردم آذربایجان وآذری زبان علاوه بر میهن اسلامی در جای جای جهان مستفر هستند باید بدانند از قوانین واسلام تبعیت کرده و به عنوان یک مبلغ دینی عمل کرده وخداپرستی وخداترسی خود را به همگان آشکار کنند.

قاضی پور، تاکید کرد:مردم آذری زبان دغدغه‌ای جز پیاده شدن قانون اسلام ندارند و بر همین اساس باید مسئولین با عملکردی مثبت و موثر در راستای نجات مردم کشورهای اسلامی از فقر وفساد گام بردارند.

وی در خصوص مسئله قره باغ، گفت: قره باغ از گذشته متعلق به مسلمانان بوده امیدواریم با عملکرد صحیح یعنی راه‌حل سیاسی بدون مناقشه وکشتار برطرف شده و قره باغ به آغوش آذربایجان بازگردد ولی اگر از این طریق موفق نشوند باید اجازه دهند خود مردم قره باغ از طریق رفراندوم انتخاب کرده و به آغوش آذربایجان بازگردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش مردم آذربایجان در پیروزی های انقلاب اسلامی ،افزود: مردم آذربایجان بارها به نقش خود در انقلاب اسلامی عمل کرده و پیروزهای بسیاری برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده اند از جمله این که مردم تبریز با قیام خود توانستند پیکره شاه را بر زمین زنند.

captcha