امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3683536
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در زمینه انرژی‌های نو و تجدید پذیر قرارداد همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، جعفر محسنی, رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز در مراسم امضای این قرارداد، اظهار کرد: در حال حاضر، انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان بستر مناسبی برای تامین انرژی مورد نیاز در جهان مطرح بوده و خوشبختانه جهاددانشگاهی استان به عنوان قطب این حوزه شناخته شده و به صورت فعال اقداماتی  را در زمینه انجام می‌دهد.

وی، با اشاره به این‌که در حال حاضر یکی از اساسی ترین مشکل جهان گازهای گلخانه‌ای است، افزود: تمامی کشورهای عضو پیمان کیوتو متعهد هستند جهت کاهش حجم گازهای گلخانه‌ای اقداماتی را انجام دهند که بهترین راهکار برای کاهش اثرات نامطلوب این گازها استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی و بادی است .

محسنی، با بیان این‌که کشور ما دارای ظرفیت زیادی در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای بوده، گفت: امروزه تولید نیروگاه‌های خورشیدی از اولویت‌های کشور بوده و جهاد دانشگاهی استان طی چهار سال به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه دست یافته و قرارداد طراحی، تولید و نصب نیروگاه‌های خورشیدی 40 وات تا 100 مگاوات را با سازمان های مختلف در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: دولت نیز در زمینه فرهنگ سازی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اهتمام جدی دارد تا میزان آلودگی در کلانشهرها کاهش یافته و ذخایر فسیلی نیز به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد .

محسنی گفت: طبق قانون، از مهرماه سال 97 سازمان‌هایی که از تبصره 20 درصدی استفاده نکرده‌اند، هر کیلو وات برق خود را به جای1200 ریال با قیمت 8000 ریال خریداری خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به این‌که تمامی سازمان‌ها موظف تبدیل 20 درصد انرژی مصرفی خود به انرژی خورشیدی هستند، در این راستا اداره کل فنی و حرفه‌ای استان نیز، مراکز خود را جهت صرفه جویی در هزینه های انرژی، به انرژی خورشیدی تجهیز می‌کند.

یعقوب نماینده، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی، نیز در این مراسم با بیان این‌که مجموعه جهاددانشگاهی، مجموعه‌ای موفق، پویا و فعال در جامعه محسوب می‌شود،  اظهار کرد: نهاد عمومی و غیر دولتی بودن جهاد دانشگاهی، در موفقیت و پیشرفت آن بی تاثیر نیست و بی شک جهاد دانشگاهی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین شرکای اجتماعی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای جهت تربیت نیروی متخصص جامعه فعالیت کند.

وی، بر ضرورت استفاده از انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد.

 

captcha