نقد کتاب «فرهنگ شهرت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
کد خبر: 3683541
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

نقد کتاب «فرهنگ شهرت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

گروه ادب: کتاب «فرهنگ شهرت» نوشته الیس کشمور در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نقد و بررسی می‌شود.

 نقد کتاب «فرهنگ شهرت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این کتاب که توسط احسان شاه‌قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، روز دوشنبه دوم بهمن ۹۶ ساعت ۱۵ در پژوهشگاه نقد و بررسی می‌شود.

در این برنامه، سیدحسین نبوی (عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی)، سیدمحمدمهدی خویی(عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) به همراه مترجم کتاب «فرهنگ شهرت»، در خصوص موضوع کتاب سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «فرهنگ شهرت» با بررسی مسئله فرهنگ شهرت به معنای آن، خاستگاه‌ها و نفوذ جهانی آن می‌پردازد و اطلاعات بسیار مهمی از نظام ستاره‌سازی در غرب و نیز سازوکارهای ستاره‌سازی و محبوب‌سازی و نقش رسانه‌ها در آن را بیان می‌کند.

این کتاب همچنین نشان می‌دهد که چطور ستاره‌ها با قرار گرفتن در یک زمینه خاص اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای، الگوهای رفتاری غیرمتعارفی را پیش می‌گیرند. نویسنده این کتاب تأکید می‌کند که نظام رسانه‌ای در جهان سرمایه‌داری به‌راحتی توانسته است از این افراد قهرمان‌های ملی و اجتماعی بسازد. ورود به این برنامه برای عموم آزاد است.

captcha