برگزاری ۴۰ گفتمان دینی در مدارس دلفان
کد خبر: 3683542
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

برگزاری ۴۰ گفتمان دینی در مدارس دلفان

گروه فرهنگی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلفان از برگزاری 40 گفتمان دینی در مدارس روستایی و شهری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام شاهیوندی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلفان شنبه، 30 دی‎ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری 40 گفتمان دینی در مدارس روستایی و شهری این شهرستان خبر داد و گفت: گفتمان‌های دینی در سطح شهرستان دلفان و به‌لحاظ توسعه آموزش‌های دینی و فرهنگی در روستاها و مناطق محروم، ویژه دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در مساجد و هیئات مذهبی برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
وی افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی، اعزام مبلّغ و نیروی و متخصص و کارآمد به مناطق محروم ازجمله راهکارهای ارتقاء فرهنگ دینی و مقابله با خرافات در جامعه است.
شاهیوندی اضافه کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانش‌آموزان ومربیان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در مراکز آموزشی از مهم‌ترین اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی در مناطق محروم و مدارس گزارش شده است.
برگزاری ۱۵ گفتمانی دینی با موضوع عفاف و حجاب در دلفان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان همچنین از برگزاری 15گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه‎های این شهرستان خبر داد و گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان با توجه به رسالتی که در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برعهده دارد در سال ۹۶، ۱۵ گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه‎های این شهرستان برگزار کرد و تا پایان سال نیز این روند ادامه دارد.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس، پاسخ گویی به نیازهای دینی دانش‌آموزان و دانشجویان، آشنائی و انس بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان با مسئله حجاب ازجمله اهداف برگزاری گفتمان عفاف حجاب بود.
وی با بیان این‌که در جامعه‌ هدف تبیین و نهادینه شدن فلسفه حجاب و عفاف ضروری است، افزود: این گفتمان‎ها با همکاری مبلغین و اساتید دانشگاه‎ها برگزار شد.

captcha