برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در مشهد
کد خبر: 3683559
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در مشهد

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای فجر در خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره با رویکرد فرهنگی و رشد شعر خراسان بزرگ، در سه منطقه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برگزار می‌شود.

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای فجر در خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره با رویکرد فرهنگی و رشد شعر خراسان بزرگ، در سه منطقه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوعات این جشنواره، آزاد و بخش ویژه شعر انقلاب است، عنوان کرد: جشنواره شعر منطقه‌ای فجر در خراسان رضوی همراه با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد غلامرضا قدسی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه از برگزاری شب‌های شعر شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی به مناسبت انقلاب خبر داد.

امینی با اشاره به اینکه حدود 400 اثر تا کنون به دست ما رسیده است، بیان کرد: این آثار در قالب جشنواره‌ای مشترک بین سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز 23 یا 24 بهمن در مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره که سال گذشته به صورت بین‌المللی برگزار شد، امسال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، البته ما اعلام آمادگی کردیم اما این جشنواره امسال در تهران و شهرهای دیگر به صورت مشترک برگزار می‌شود.

استقرار 20 واحد در شهرک چاپ و نشر مشهد

امینی در خصوص افتتاح شهرک چاپ و نشر مشهد، با بیان اینکه این شهرک مراحل اولیه خود را  طی کرده و منتظر مراسم رسمی آن هستیم، اظهار کرد: تا کنون بیش از 20 واحد در این شهرک مستقر شده‌اند اما به صورت رسمی افتتاحیه آن انجام نشده است.

 

 

 

captcha