هوای سنندج در وضعیت خطرناک قرار گرفت
کد خبر: 3683576
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

هوای سنندج در وضعیت خطرناک قرار گرفت

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان از قرار گرفتن وضعیت هوای شهر سنندج در شرایط خطرناک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کژال حبیب‌زاده، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان اظهار کرد: به دلیل ورود گرد و خاک به استان کردستان، هوای سنندج امروز ابتدا در شرایط ناسالم قرار گرفت که از ساعت هشت صبح به دلیل افزایش غلظت آلودگی به وضعیت خطرناک رسید.
وی با اشاره به اینکه از روز گذشته شاهد آلودگی هوای استان هستیم، افزود: امروز میزان این آلودگی بیشتر شده و میزان غلظت ذرات با (PM 2.5) به 7 برابر حدمجاز و میزان غلظت ذرات با (10 PM ) به 10 برابر حد استاندارد رسیده است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه روند آلودگی هوا متأسفانه سیر صعودی دارد، بیان کرد: لازم است که مردم و بویژه بیماران قلبی و عروقی، مادران باردار، کودکان و گروه های حساس از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.
یادآور می‌شود؛ بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان کردستان مبنی بر تداوم آلودگی هوا و روند افزایشی غلظت ذرات معلق، کلیه مدارس سطح شهر و روستایی شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز شنبه 30 دی ماه 96 تعطیل است.

captcha