ساماندهی 80 درصد مزار شهدای لرستان/20 درصد باقی‎مانده در انتظار تخصیص منابع
کد خبر: 3683579
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
روشنی خبرداد:

ساماندهی 80 درصد مزار شهدای لرستان/20 درصد باقی‎مانده در انتظار تخصیص منابع

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان از ساماندهی 80 درصد مزار شهدای استان خبرداد و گفت: کار ساماندهی 20 درصد باقی‌مانده منوط به تخصیص منابع است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان جمعه، 29 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «سپاس»، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک دستگاه فرهنگی، خدماتی و حمایتی است و با توجه به جایگاه و ارزش معنوی که شهدا و ایثارگران دارند افتخار خدمت‌رسانی به خانواده شهدا را داریم.
وی افزود: ما مدیون همه شهدا و ایثارگران هستیم و این وظیفه متوجه همه دستگاه‌ها است و فقط بنیاد شهید نیست.
روشنی اضافه کرد: بنیاد شهید چشم‌انداز و قوانینی دارد که در این راستا خدماتی ارائه می‌دهد، یکی‌از کارهایی که انجام می‌شود طرح «سپاس» و دیدار با جامعه هدف است، این دیدار در همه شهرستان‌ها توسط مسئولان بنیاد شهید، ائمه‌جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و سایر مسئولان دستگاه‌ها انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: تلاش بر این است که حداقل سالی یک‌بار با خانواده شهدا دیدار شود، در راستای نیروهای مسلح نیز با ارتش، نیروی انتظامی و سپاه تعامل در برگزاری یادواره‌ها، دیدارها و طرح سپاس در مناسبت‌های مختلف انجام و این وحدت و هماهنگی وجود دارد و سعی شده کار مشترک و اثربخشی داشته باشیم.
وی با بیان این‌که هیچ تفاوت و تبعیضی بین خانواده شهدا وجود ندارد و دیدارها در سطوح مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: دیدارها حضوری و یا در قالب تماس تلفنی توسط پرسنل ادارات، کارکنان بنیاد شهید و روسای شهرستان‌ها انجام می‌شود و افتخار است که به‌شخصه به‌تمامی خانواده شهدا سرکشی کنم ولی با توجه به حجم کار این امکان وجود ندارد و در حد توان این وظیفه را انجام می‌دهم.
روشنی ادامه داد: اگرچه این دیدارها و سرکشی‌ها برای خودمان است و نیازمند عزت و معنویت این عزیزان به‌عنوان سرچشمه فیض هستیم که با صبوری توانستند قرب خداوند را داشته باشند و برای ما افتخار است که از معنویت این عزیزان استفاده کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: خدمات بنیاد شهید قابل‌ بیان نیست و اگر حقوق، مستمری، مسکن، درمان را ارائه می‌دهیم وظیفه ذاتی است و در برابر عظمت این عزیزان قابل‌ طرح نیست و بنیاد اکراه دارد این خدمات را بیان کند چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند ذره‌ای از فداکاری شهدا را جبران کند چراکه معامله آن‌ها با خدا بوده است و این خدمات‌رسانی‌ها وظیفه نظام و مسئولان است.
وی گفت: بحث ساماندهی مزار شهدا بدون هرگونه تفاوت و تبعیضی در کل کشور و استان در حال انجام است و به‌تناسب منابع ساماندهی انجام می‌شود؛ تاکنون بیش‌از 80  درصد مزار شهدا ساماندهی شده است.
روشنی اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیارد و 100 میلیون تومان به پیمانکارانی که کار ساماندهی گلزار شهدا را انجام داده‌اند بدهکار هستیم و طلب خود را مطالبه می‌کنند ولی به‌دلیل نبود اعتبار هنوز نتوانستیم طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم، با این‌ وجود کار متوقف نشده و همواره در حال انجام است و 20 درصد باقی‌مانده کار ساماندهی منوط به تخصیص منابع است.
وی عنوان کرد: با طرحی که پیگیری شده بین دو تا دو و نیم میلیون تومان هزینه ساماندهی هر مزار شهید است و تاکنون خانواده شهدا رضایت داشته‌اند؛ همه شهدا برای ما عزیز هستند و با هم تفاوتی ندارد، 20 درصد باقی‌مانده کار ساماندهی مزار شهدا نیز در صورت پرداخت اعتبار انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان بیان کرد: هرگونه انتقاد را می‌پذیریم ولی کسانی‌که انتقاد می‌کنند از مدار انصاف خارج نشوند و در ابراز انتقاد افراط نکنند و با بررسی از همه جوانب اظهارنظر شود.

captcha