فضای مجازی به بستر ترویج فرهنگ نماز تبدیل شود
کد خبر: 3683596
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

فضای مجازی به بستر ترویج فرهنگ نماز تبدیل شود

گروه معارف: رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: فضای مجازی باید به بستر ترویج فرهنگ نماز و احکام دینی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین دستوراتی که در اسلام سفارش زیادی به آن شده، نماز است و در قرآن به هیچ عبادتی به اندازه نماز اهمیت داده نشده و در سایه گسترش فریضه نماز، جامعه در مسیر اصلاح و سعادت قرار می‌گیرد.
وی صداقت، کمک به همنوعان، کاهش معضلات اجتماعی، توسعه امر ازدواج، تلاش برای کسب علم و فناوری، تقویت بنیان خانواده، تامین حقوق شهروندی، قانون‌گرایی، امانت‌داری، سخاوت و پرهیز از کم فروشی را از نتایج ترویج نماز در جامعه دانست و گفت: باید مردم را به نماز خواندن و گسترش این فریضه واجب دینی هوشیار ترغیب کنیم.
رئیس ستاد اقامه نماز  در ادامه برتقویت فرهنگ نماز در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 40 میلیون ایرانی عضو کانال تلگرام هستن که از این فرصت ایجاد شده باید در جهت تبلیغ، تبیین، ترویج فلسفه نماز، آثار و برکات دنیوی و اخروی نماز، نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی استفاده کرد.
موسوی بیان کرد: البته استفاده از فرصت‌های فضای مجازی مستلزم این است که جوانان را با فرهنگ و برکات نماز بیشتر آشنا کنیم و با این اقدام می‌توانیم فضای مجازی را فرصتی برای ترویج نماز و احکام دینی قرار دهیم.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: همچنین فضای مجازی می‌تواند محلی برای پاسخگویی به شبهات و ترویج و معرفی الگوهای دینی و اسلامی باشد لذا اساتید، معلمان و حوزویان از این فرصت برای انتشار و شناساندن دین اسلام استفاده کنند.

captcha