اتخاذ راهبردهای فرهنگی برای مقابله با کم رنگ شدن آثار دفاع مقدسی
کد خبر: 3683635
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
امیر گرامی تبیین کرد:

اتخاذ راهبردهای فرهنگی برای مقابله با کم رنگ شدن آثار دفاع مقدسی

گروه ادب: رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از به محاق رفتن آثار دفاع مقدسی که تولید می‌شود و مورد مطالعه قرار نمی‌گیرد، به عنوان پیچ بزرگ فرهنگی یاد کرد که نیازسنجی، مخاطب‌شناسی و اثربخشی از راهبردهای رفع آن است.

پیچ بزرگ فرهنگی با به محاق رفتن آثار دفاع مقدس/سرمایه‌گذاری روی آثار ناب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امیر حمید گرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران درباره به محاق رفتن آثار دفاع مقدس و تدبیری به منظور مطالعه این گونه کتاب‌ها عنوان کرد: این سازمان در عرصه کتاب‌های صوتی و شبکه‌های مجازی به منظور ارائه آثار دفاع مقدس ورود پیدا کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: سازمان هنری بنیاد حفظ آثار همچنین وارد حوزه انیمیشن شده است؛ بیشتر آثاری که در حوزه تلگرام و فضای مجازی دیده می‌شود، به فیلم، طنز و عکس مربوط می‌شود.

امیر گرامی همچنین تاکید کرد: در این حوزه به نوقلمان آموزش داده می‌شود. نیازسنجی، مخاطب‌شناسی، اثربخشی و ... از راهبرادهایی است که به این منظور در نظر گرفته شده است. ما امروزه به تولید رمان و شعری که جوشش ایجاد کند نیاز داریم.

وی از به محاق رفتن آثار ادبی دفاع مقدس به عنوان یک پیچ بزرگ فرهنگی یاد کرد و افزود: در کشورهای پیشرفته جهان از کودکی تلاش می‌شود که ذائقه فرزندان را هدایت کنند. ما باید کتاب را روی قلب کودکانمان حکاکی می‌کردیم که متاسفانه این کار صورت نگرفته است.

امیر گرامی ادامه داد: توانمندسازی حوزه انیمیشن و فعالیت‌های صوتی و تصویری جنگ و ارائه اطلاعات واقعی از جمله رویکردهای مطلوب در این عرصه به شمار می‌آید. باید در حوزه‌های هنری دفاع مقدس با جدیت بیشتری ورود پیدا کنیم. این کار بسیار ظریف و سخت است.

وی همچنین به دغدغه رهبر معظم انقلاب در این رابطه اشاره و عنوان کرد: ایشان در این باره به ما فرمودند که با وجود آثار فراوانی که منتشر می‌شوند، آیا بازخوردی درباره تعداد آثاری که مطالعه می‌شود داریم؟

امیر گرامی با اعلام این خبر که این سازمان روی کتاب ناب سرمایه‌گذاری می‌کند، توضیح داد: اگر کتابی طی 10 سال آینده منتشر شود، ولی شایسته و اثرگذار باشد، برای ما حائز اهمیت است. نویسندگی عرق، ‌عشق و ذهن سیال و حساس می‌خواهد.

captcha