«الحقيقة الغائبة»؛ مستندی قرآنی برای همه ملت‌ها
کد خبر: 3683668
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

«الحقيقة الغائبة»؛ مستندی قرآنی برای همه ملت‌ها

گروه هنر: به دنبال نمایش موفقیت آمیز مستند سینمایی «حقیقت پنهان» و استقبال مردم از این اثر فلسفی اجتماعی، دست اندرکاران این پروژه تصمیم گرفتند ابتدا آن را به زبان عربی ترجمه و دوبله کنند.

«الحقيقة الغائبة» مستندی قرآنی برای همه ملت‌ها

عباس صالح مدرسه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قران (ایکنا) با بیان این‌که پس از دوبله مستند «الحقيقة الغائبة» که در لبنان صورت گرفت، صداگذاری آن توسط مهرداد جلوخانی به پایان رسید، اظهار کرد: این مستند نخستین اثر ایرانی پیرامون عقل‌گرایی و نقش اجتماعی این پدیده شگرف است.

وی افزود: حضور درخشان عباس قلیچ لو، ایمن المصری و جلال فاطمی نقطه عطفی در تولید این مستند سینمایی محسوب می‌شود. همکاری با این چهره‌های جذاب باعث شد تا ترکیب صحیحی داشته باشیم و اگر این سه شخصیت نبودند فیلم نمی‌توانست تاثیرگذاری فعلی‌اش را داشته باشد.

تهیه‌کننده و کارگردان این مستند فلسفی در ادامه گفت: این مستند نشان داد که مباحث عقلی، تنها برای کتاب‌ها و کلاس‌ها نیست، بلکه اگر با زبان دیگر گفته شود، همه مردم می‌توانند مخاطب آن باشند و بهره مند شوند.

صالح مدرسه‌ای با بیان این نکته که ممکن است بعضی موضوعات برای مخاطب خاص تولید شود، تاکید کرد: مخاطب خاص به معنی مردم و جامعه نیست. من مایلم برای عموم مردم و جامعه فیلم بسازم. مستند سینمایی «حقیقت پنهان» اثری 100 دقیقه ای و محصول خانه هنرمندان امروز است.

سایر عوامل این مستند عبارتند از: مهرداد زاهدیان (مشاور پروژه)، محمد هادی صالح (تصویر بردار)، احمد افشار (صدابردار)، احمد وفایی و منیژه مصطفی زاده (تدوینگر) و مهرداد جلوخانی (طراحی و ترکیب صدا).

captcha