تقوای الهی؛ لازمه شناخت دشمن/عمل به وصایای شهدا مورد توجه باشد
کد خبر: 3683677
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
سوری مطرح کرد:

تقوای الهی؛ لازمه شناخت دشمن/عمل به وصایای شهدا مورد توجه باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه پلدختر فقرا و نیازمندان را صاحبان اصلی انقلاب دانست و گفت: باید دشمن‌شناسی داشته باشیم و لازمه شناخت دشمن تقوای الهی است باید دشمنان و منافقان را بشناسیم و اجازه نفاق به آنها ندهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یکم بهمن‌‌ماه مصادف است با بمباران شهر پلدختر در سال65 هواپیماهای رژیم بعث عراق شهر پلدختر را بمباران کردند که در این بمباران 25 نفر از مردم این شهر شهید شدند و اکنون این روز به نام روز پلدختر نام‌گذاری شده است.
در راستای گرامیداشت روز پلدختر، مراسمی امروز شنبه، 30 دی‌ماه با حضور امام جمعه پلدختر، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر، خانواده شهدا و جمعی از مسئولان ومردم در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد.
محمد محمودوند، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر در این مراسم، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد وخاطره شهدا یک فریضه است و شهدا به ما احتیاجی ندارند بلکه ما به شهدا نیاز داریم.
وی افزود: شهدا مقاومت کردند تا خداوند پیروزی نصیبشان کرد و ما امروز باید مواظب وبیدار باشیم؛ جنگ نظامی تمام شده ولی جنگ فرهنگی، امنیتی واقتصادی وجود دارد.
فرمانده سپاه ناحیه پلدختر عنوان کرد: شهدا فقط متعلق به سپاه وبنیاد شهید نیست انتظار بود استقبال بیشتری از مراسم روز پلدختر بشود بنابراین باید فرهنگ‌سازی را به حدی برسانیم که مردم خودشان در یادواره‌های شهدا شرکت کنند.
فرمانده سپاه ناحیه پلدختر اضافه کرد: ما باید در میدان جنگ اقتصادی گوش به فرمان ولایت بیدار باشیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم نباید دچار غفلت شویم.
وی با بیان این‌که در اغتشاشات اخیر اعتراض به گران شدن تخم‌مرغ نبود اغتشاشگران اصل نظام را هدف قرار داده بودند بعضی‌ها باید بلند گوی دشمن باشند، تصریح کرد: شهدا در زمان جنگ نظامی بیدار بودند ما باید در زمان جنگ اقتصادی وامنیتی بیدار باشیم و خط ولایت وشهدا را باید دنبال کنیم تا بتوانیم انقلاب را به رهبری مقام معظم رهبری به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کنیم.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری، امام جمعه پلدختر در این مراسم که در سالن فجر ارشاد اسلامی پلدختر برگزار شد، گفت: امنیت و آرامش امروز ما مدیون خون شهداست در ناآرامی‌های اخیر که در برخی شهرها معاندین وآشوب‌گران از اعتراضات اخیر مردم سوءاستفاده کردند احساس ناامنی برای مردم به وجود آمد که این خود مخرب است و سبب می‌شود کار پیش ‌نرود؛ احساس امنیت واحساس امنیت در جامعه را خون شهدا در جامعه حکم‌فرما کرده است.
وی با اشاره به این‌که ثمره جان فشانی شهدا در انقلاب ما بستر را برای نشر معارف اسلامی فراهم کرده است، افزود :اگر بناست فردای قیامت در درگاه شهدا و امام شهدا روسفید باشیم باید راه شهدا را ادامه داده و از ولی فقیه تبعیت داشته باشیم.
امام جمعه پلدختر عنوان کرد: شهدا قطب‌نمایی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند وشهدا به‌خاطر اوصاف خوبی که داشتند به این مقام رسیدند.
وی با اشاره به این‌که در کلام و خاطرات شهدا دلبستگی به دنیا وجود ندارد وهمین سبب می‌شود که لذات دنیا را ترک کنند، بیان کرد: شهدا وظیفه خودشان را که حراست از کیان اسلام بود به‌خوبی انجام دادند وما وظیفه داریم که در قبال شهدا تبعیت از ولی‌فقیه، عمل به وصایای شهدا، دفاع از نظام و انقلاب را داشته باشیم و اگر کم کاری کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.
سوری تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که عمل به وصایای شهدا را به کار ببندیم کمااینکه غالب وصایای شهدا عمل به دستورات ولایت مطلقه فقیه است.
وی گفت: فقرا ونیازمندان صاحبان اصلی انقلاب هستند که نباید آنها را فراموش کنیم و کسانی‌که مسئولیت دارند حامیان اصلی انقلاب را در تصمیم‌گیری‌ها وخدماتشان فراموش نکنند.
امام جمعه پلدختر اظهارکرد: باید دشمن‌شناسی داشته باشیم ولازمه شناخت دشمن تقوای الهی است باید دشمنان و منافقان را بشناسیم و اجازه نفاق به آنها ندهیم؛ ما نباید آرمان و اهداف شهدا را فراموش کنیم و باید تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشیم.

captcha