روحانیون، مردم را نسبت به انقلاب اسلامی دلگرم کنند
کد خبر: 3683725
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

روحانیون، مردم را نسبت به انقلاب اسلامی دلگرم کنند

گروه معارف: امام‌جمعه اصفهان گفت: روحانیون، علاوه بر بیان احکام شرعی و مباحث دینی، عظمت انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کرده و آنان را نسبت به انقلاب اسلامی دلگرم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش هادیان نور با عنوان تجلیل از معمرین حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ضرورت تبلیغ دین اظهار کرد: تبلیغ دین الهی بازنشستگی ندارد و تا زمانی که انسان توان دارد باید برای خدا کار کند؛ چراکه قرآن کریم می‌فرماید «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها».
وی افزود: هر چند خداوند در این آیه می‌فرماید ما از افرادی که توان ندارند، تکلیف نمی‌خواهیم اما اجرای همه دستورات الهی و دینی به میزان توان افراد بستگی دارد و هیچگاه اجرای این دستورات، از انسان برداشته نمی‌شود مگر اینکه توان اجرای آن را نداشته باشد؛ پس انسان تا زمانی که توان دارد باید به تکالیفش عمل کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که مریض و ضعیف هستند و یا مال برای خرج کردن در راه خدا ندارند و نمی‌توانند در جنگ شرکت کنند، برای آنان گناهی نیست، اما باید برای خدا و رسول، نصیحت کنند و اگر این کار را انجام ندهند، جزء محسنین محسوب نمی‌شوند.
وی بیان کرد: روحانیونی که سنی از آنان گذشته است تا می‌توانند در جمع مردم، حضور داشته باشند و برای خدا کار کنند چراکه کار تبلیغ دین، پایان ندارد و تا زمانی که زبان کار می‌کند، باید برای اسلام کار کرد؛ حضرت آیت الله صافی(حفظه الله) تقریباً صد سال دارند و کتاب هم می نویسند؛ حتی چند سال قبل، کتاب ایشان درباره آیت الله بروجردی(رحمه الله علیه) چاپ شد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امیدوار هستم خداوند متعال، روحیه خدمت گذاری را تا پایان عمر از ما نگیرد، تصریح کرد: روحانیون، علاوه بر بیان احکام شرعی و مباحث دینی، عظمت انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کرده و آنان را نسبت به انقلاب اسلامی دلگرم کنند.
وی با بیان اینکه در روی کره زمین، حکومتی مثل نظام اسلامی که اسلام، به این اندازه، گسترش پیدا کرده باشد، نداشته و نداریم، خاطرنشان کرد: حتی در زمان امام مهدی(علیه السلام)، در خانه‌ها گناه می‌شود، هرچند اسلام همه جا را فراگرفته است، چراکه شیطان وجود دارد و آدمی می‌تواند گناه کند.
امام جمعه اصفهان با تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه توجه ایشان به روحانیون و طلاب و حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: ایشان به همه کسانی که به نوعی با حوزه و روحانیت و تبلیغ دین سر و کار دارند و حتی به کسانی که در روستاها فعالیت دینی دارند، توجه می‌کنند که در گذشته اینگونه نبود، در حال حاضر تمام حوزه های علمیه‌های علمیه خارج از کشور زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت دارند.

captcha