گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح کشور
کد خبر: 3683735
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
قره‌شیخلو تأکید کرد:

گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در دیدار با چهره‌های قرآنی استان سمنان بر گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح استان‌های مختلف کشور تأکید کرد.

گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در راستای برنامه‌های قرآنی و تعامل با اساتید جلسات و محافل قرآنی که در سطح کشور برگزار می‌شود، سازمان دارالقرآن الکریم به مدت دو روز میزبان در حدود بیست و پنج نفز از اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان سمنان بود که به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و مسئول امور قرآنی این اداره‌کل به تهران سفر کرده بودند.
یکی از برنامه‌هایی که طی اقامت قرآنیان استان سمنان در تهران اجرا شد، برنامه دیدار ایشان با مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بود که طی این دیدار و پس از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و معرفی چهره‌های قرآنی این استان، مهدی قره‌شیخلو پیرامون برنامه‌های قرآنی استان‌های مختلف به ویژه استان سمنان به سخنرانی پرداخت.
وی در این دیدار در رابطه با نقش اساتید در حوزه ارتقای آموزش قرآن در سطح کشور به ویژه استان سمنان نکاتی را بیان کرد و از اساتید این استان نیز به جهت اجرای برنامه‌های خوب قرآنی در سطح استان تقدیر و تشکر کرد.
قره‌شیخلو در ادامه ضمن درخواست از قرآنیان استان سمنان جهت ایفای نقش پررنگ‌تر در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی، از ایشان خواست تا با انجام برنامه‌ریزی‌های بهتر، گسترش جلسات خانگی، جلسات قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی مربیان و معلمان قرآنی را حمایت کنند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم همچنین، ضمن درخواست از اساتید و چهره‌های قرآنی استان سمنان جهت شناسایی و استعدادیابی از بین جوانان و نوجوانان قرآنی استان، توجه ایشان را بر اینکه مأموریت خود را در ارتقای سطح قرآنی استان به خوبی ایفا کنند، معطوف کرد.
وی در ادامه از اساتید قرآنی استان سمنان درخواست کرد تا با انتقال تجربیات خود به جوانان، نسبت به تقویت اطلاعات قرآنی این قشر بیشتر کوشا باشند و آنان را به گونه‌ای تربیت کنند که کسی نسبت به حوزه قرآنی بی‌تفاوت نباشد و همگان موضوع قرآن را جزء وظایف اصلی خود بدانند.
همچنین، در ادامه این دیدار نیز چهره‌های قرآنی استان سمنان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با تعامل خود با اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره امور قرآنی استان و نیز سازمان دارالقرآن الکریم بیان کردند.
در پایان برگزاری این نشست صمیمی نیز رئیس سازمان دارالقرآن الکریم همراه با اعطای لوح تقدیر از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، مدیرکل تبلغیات اسلامی استان سمنان در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح استان تقدئیر و تشکر کرد.
همچنین، در ادامه برنامه‌های این سفر دو روزه، چهره‌های قرآنی استان سمنان از معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم بازدید کرده ودر جریان برنامه‌های مختلف این بخش قرار گرفتند. در ادامه این سفر نیز، قرآنیان استان سمنان با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره) و زیارت مرقد مطهر بنیانگذار جمهری اسلامی ایران، در نماز مغرب وعشای حرم مطهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، یادگار امام(ره) و تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) شرکت کردند.پایان‌بخش سفر قرآنیان استان سمنان نیز حضور و زیارت ایشان در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و آستان مقدس حضرت حمزة بن موسی الکاظم(ع) بود.

یادآور می‌شود، دیدار چهره‌های قرآنی استان سمنان با مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم روز پنجشنبه، 28 دی‌ماه در محل سالن کنفرانس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح کشور

 

captcha