برگزاری ششمین شب خاطره دفاع مقدس در تبریز
کد خبر: 3683741
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

برگزاری ششمین شب خاطره دفاع مقدس در تبریز

گروه اجتماعی: ششمین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان سرافراز عملیات کربلای 4 و 5 با حضور جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا و نیز خانواده شهید راه خدمت مرحوم مهندس بهرام اتحاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، ششمین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان سرافراز عملیات کربلای 4 و 5 با حضور جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا و نیز خانواده شهید راه خدمت مرحوم مهندس بهرام اتحاد امروز در تبریز برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد تقی محمدیان، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در این مراسم با بیان این‌که حضرت زینب کبری(س) بنیانگذار بنای حفظ و روایتگری معارف جهاد و شهادت با زبان ادبیات و هنر است، اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س)، رازدار و رازدان این واقعه عظیم و تبیین گر فلسفه قیام و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و حوزه هنری انقلاب اسلامی در برگزاری شب‌های خاطره به این اقدام ایشان تاسی می کند. 
وی، با تاکید بر جایگاه شهیدان و حماسه سازان دوران دفاع مقدس، گفت: معتقدیم بندگان خدا یارای دستیابی به کنه اسماء و صفات الهی نیست و حال آنکه خداوند متعال شهید را در یکی از این صفات و اسمای شریک خود کرده است و آن عبارت است از صفت « حی».  
حجت‌الاسلام محمدیان، خاطر نشان کرد: برگزاری شب‌های خاطره دفاع مقدس حوزه هنری کمترین کاری است که می توان برای شهدا انجام داد و امید که با این کار، خود را به شاهراه نورانی شهدا گره بزنیم.   
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، به حادثه غمبار نفتکش سانچی اشاره کرد و گفت: امروز در محفل بزرگداشت شهدای غواص، در خدمت خانواده محترم شهید خدمت، مرحوم مهندس بهرام اتحاد نیز هستیم که در مسیر جهاد اقتصادی و در راه اعتلای جمهوری اسلامی جان به جان آفرین تسلیم کردند و این به یقین امتداد همان راهی است که شهدا در دوران دفاع مقدس آن را طی کردند.   
گفتنی است؛ در ششمین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری آذربایجان شرقی آقایان سرهنگ پاسدار مهدی قلی رضایی، سرهنگ خلبان عباس مقصودی و رزمنده بسیجی سید جعفر حسینی به بیان خاطراتی از عملیات کربلای 4 و 5 پرداختند.   
در این مراسم از خانواده مرحوم مهندس اتحاد که در سانحه نفتکش سانچی در راه خدمت به اقتصاد میهن اسلامی به لقائ الله پیوسته، تجلیل شد.

 

captcha