فعالیت جوانان در بخش کشاورزی مستلزم ایجاد انگیزه و جذابیت است
کد خبر: 3683744
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

فعالیت جوانان در بخش کشاورزی مستلزم ایجاد انگیزه و جذابیت است

گروه اجتماعی: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای فعالیت جوانان در بخش کشاورزی و ترغیب آنان به برگزیدن چنین مشاغلی، باید ایجاد انگیزه و جذابیت شغلی را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد ساجدی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان با اشاره به لزوم تجهیز کشاورزی به علوم روز، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش، عزم و اراده جدی برای جلوگیری از واردات بی رویه، افزایش چتر بیمه و سایر راهکارهایی اجرایی منجر به توسعه علمی و عملی این بخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزی نیازمند توجه ویژه و سرمایه گذاری بلندمدت و زیرساختی است، ادامه داد: اگر کشاورزی رونق خوبی در جامعه داشته باشد، نیاز پایه کشور رفع شده و اشتغال خوبی ایجاد می شود.

ساجدی نژاد در ادامه به آیات نازل شده قرآن در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیش از هزار آیه قرآن کریم در مورد حوزه های مختلف مرتبط با کشاورزی بوده و در یکی از آیات ماموریت بشر در روی کره خاکی عبادت،اطاعت و آبادانی زمین معرفی شده و کشاورزی از شاخه های عبادت است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در پایان اعلام کرد: بی گمان شکوفایی اقتصاد کشور را در بخش کشاورزی باید دنبال کرد، چرا که اگر بخش های دیگر به شکوفایی برسند و کشاورزی رونق نداشته باشد، با اقتصادی متزلزل و سست روبرو خواهیم شد.

captcha