عرصه رسانه‌ میدانگاه هم‌آوردی اندیشه‌های عدالتخواه در برابر افکار انحرافی است
کد خبر: 3683747
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

عرصه رسانه‌ میدانگاه هم‌آوردی اندیشه‌های عدالتخواه در برابر افکار انحرافی است

گروه اجتماعی: امکانات رسانه‌ای در روزگار ما فرصت تاریخی بی‌نظیری را برای ترویج افکار اصیل انسانی، اسلامی و آسمانی پدید آورده و البته این بدان معنا نیست که طرف مقابل این اندیشه از این فرصت نمی‌تو‌اند استفاده کند؛ اگر نگوییم آنها بیشتر استفاده می‌کنند کمتر از ما هم نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دکتر محسن کرمی مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و استاد دانشگاه در یادداشت به بررسی تهدیدات و فرصت های رسانه در جامعه کنونی پرداخته است که در ادامه می‌آید:

در حال حاضر حداقل سه میلیارد نفر دارای گوشی و تجهیزات مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله بلوتوث و سیستم انتقال صوت و تصویر و غیره و ارتباط به صورت زنده از شهرهای مدرن تا روستاهای با امکانات محدود هستند.
انسان‌ها به واسطه پیام‌های مدرن آنقدر به هم نزدیکند که فاصله و بُعد مسافتی را احساس نمی‌کنند گویی دور یک میز نشسته‌اند و گفتگو می‌کنند و این شرایط برای اهالی فکر‌ورزی و اندیشه‌وری هم تهدید است و هم فرصت.
اگر بخواهیم به فرصت‌ها و تهدیدات رسانه در دنیای کنونی بپردازیم باید گفت؛ رسانه از این جهت تهدید است که از جانب زمین و آسمان بارش سنگین اطلاعات ناپالوده و درهم تنیده و در عین حال ضدفرهنگ و معارض دین و مذهب به ذهن و مغز بشر هجوم می‌آورد.
متاسفانه به دلیل فقدان سوادرسانه‌ای و عدم تشخیص کالای فکری اصیل از نوع تقلبی آن، کاربران به طور مستمر و روزانه عمدتا به نحو فریبکارانه مورد کلاه‌گذاری و کلاهبرداری مطالب متقلبانه و منحرف‌کننده قرار می‌گیرند.
از طرفی گسترش پیام‌رسان‌های مدرن، فرصت تاریخی برای دوستداران و دغدغه‌مندان رشد و تعالی انسانیت است.
در حقیقت عرصه رسانه‌ها میدانگاه هم‌آوردی اندیشه‌های حق طلب و عدالتخواه در برابر افکار انحرافی و ضدانسانی است و باید این عبارت دو پهلو را مرور کنیم که هر که دارد می‌ماند چراکه دارایی، دانایی و توانایی مانایی در پی دارد و فقر و فقدان اطلاعات جذاب و در عین حال مفید و موثر به حال بشریت ناماندگاری، فناشدن و حذف شدن در عرصه رقابت را در جنگ رسانه‌ای در پی خواهد داشت.
در این زمانه همه مدیران و نیروهای جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی جهانی ما لازم است باهرچه بیشتر توانا شدن در کسب دانش رسانه‌های موجود در برابر تولید بنگاههای تولیدی ضد فرهنگ‌ها از جمله ماشین عریض و طویل جنگ نرم استکبار و ناتوی نظامی و فرهنگی یعنی سازمان بی بی سی و هالیود و امثال آن بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی با هوشمندی و درک مقتضیات زمان و مکان با سوگیری خرافه ستیزانه و مراعات حقوق مادی و معنوی آحاد بشریت باحضور دانشورانه و مسلط به فضای گفتمان این روزگار در تحکیم و ترویج مبانی اسلام و انقلاب اسلامی هرچه بیشتر بکوشیم و بکوشند.

captcha