نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر چهار محال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3683750
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر چهار محال و بختیاری برگزار شد

گروه فرهنگی: اولین جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور نمایندگانی از دستگاههای عضو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از چهار محال و بختیاری، جواد کارگران در نخستین نشست این کمیته در مجتمع فرهنگی هنری غدیر، افزود: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان،جشنواره تئاتر فجر استانی ، جشنواره تجسمی فجر ، برگزاری نمایشگاه عکس خبری انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره های قرآنی فرهنگی هنری هفته قرآن و عترت ، رونمایی از کتاب، محفل انس با قرآن، نمایشگاه کتاب، بهره برداری از ساختمان کتابخانه از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های مناسب و هدفمند تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم،بی مناسبت نیست اگر در طراحی برنامه های دهه فجر امسال ،تدبیری اندیشیده شود تا بعضی برنامه ها به نوعی تعریف شوند تا در طول سال ،استمرار داشته باشند و نتایج انها را در دهه فجر سال آتی به مردم عرضه نماییم.
وی ادامه داد: البته هدف گذاری برای سال آینده را باید از امسال، آغاز کنیم و نگاهی به برنامه های چهلمین سالگرد داشته باشیم.
کارگران گفت: سال گذشته نیز این کمیته رتبه برتر ستاد دهه فجر چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داد و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ١٦٥عنوان برنامه برگزار شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز تصریح کرد: برنامه های دهه فجر امسال استان جوان محور برگزار می شود.
علی گرجی افزود: این برنامه ها در چهار محور سالروز ورود تاریخی امام راحل، میثاق با شهیدان، برگزاری ایام فاطمیه (س) ومیهمانی لاله ها ، راهپیمایی ٢٢ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل امور کتابخانه های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این دهه خوانش کتاب با محور انقلاب اسلامی انجام می شود.
فرهاد خلیلی مقدم افزود: برگزاری جشن کتاب، بهره برداری از کتابخانه شهدای کاروان پیاده در استان و برنامه های مختلف از سوی این اداره کل در دهه فجر برگزار می شود.
فیروز صفوی دبیر اجرایی کمیته و مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از برپایی ٨ نمایشگاه عکس و روزشمار مطبوعات اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در نگارخانه ها و مجتمع های فرهنگی هنری استان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها خبر داد
اسماعیلی معاون حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با دهه فجر فار نهایی تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در استان رونمایی می شود.
قاسم اسماعیلی افزود: برگزاری عصر شعر انقلاب، برگزاری ادبیات طنز با حضور شاعران کشورِی، برگزاری عصر خاطره انقلاب اسلامی با حضور پیشگامان انقلاب در استان، اکران فیلم و راه اندازی شبکه فعالان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این نهاد است.
وی گفت: تولید محتوا و در اختیار قرار دادن این محتوا در اختیار هنرمندان یکی از نکاتی است که در استان باید بیشتر در این خصوص کار شود،زیر این محتوا وقتی در اختیار هنرمندان قرار گیرد، وارد چرخه تولید اثر می شود و به خلق اثاری فاخر در این خصوص می انجامد .
در این نشست مقرر شد مطبوعات استان و خبرگزاری ها ،مطابق سالهای گذشته برنامه های مختلف دهه فجر و عملکردها را پوشش رسانه ای دهد و عکس های آرشیوی خود را برای برپایی نمایشگاه عکس خبری انقلاب اسلامی در اختیار کمیته بگذارد.
در این جلسه ، سایر اعضا برنامه ها و فعالیتهای دستگاه متبوع خود را برای برگزاری در ابام الله دهه فجر ارایه کردند و مقرر شد تا در جلسه بعدی ،اطلاعات کامل تر همراه با اعلام محل و زمان برگزاری هر برنامه در اختیار این کمیته قرار گیرد .

 

captcha