زمینه تبدیل شهر رشت به قطب گردشگری مذهبی تقویت شود
کد خبر: 3683766
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
عضو شورای شهر رشت:

زمینه تبدیل شهر رشت به قطب گردشگری مذهبی تقویت شود

گروه اجتماعی: عاقل منش با تاکید بر لزوم توجه به مقوله گردشگری مذهبی شهر رشت، گفت: زمینه تبدیل شهر رشت به قطب گردشگری مذهبی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدحسن عاقل منش، عضو شورای شهر رشت شامگاه گذشته، 30 دی در دیدار اعضای شورای شهر رشت با استاندار گیلان، با اشاره به شورای سوم، اظهار کرد: در آن دوره تجربه خوب کار کردن با زنده یاد روح الله قهرمانی، استاندار فقید گیلان را داشتیم.

وی با بیان اینکه زنده یاد قهرمانی موفقیت شهر رشت را موفقیت خودش می دانست، افزود: استاندار اسبق گیلان هم در کلنگ زنی و هم در افتتاح تمامی پروژه های عمرانی شرکت می کرد و پیگیر بود؛ به گونه ای که در دوران ایشان، بسیاری از پروژه ها را حول محور معاونت عمرانی استانداری به بهره برداری رساندیم.

عاقل منش، از استاندار گیلان خواست چند پروژه مهم برای شهر رشت تعریف کند و گفت: امیدواریم کلنگ این پروژه ها با حضور استاندار به زمین زده شود و با حضور ایشان به بهره برداری برسد و بخشی از مشکلات که همه مردم منتظر آن هستند را در این دوره رفع کنیم.

عضو شورای شهر رشت، رودخانه های آلوده، تالاب عینک، ساماندهی پسماند و گردشگری را از جمله مهمترین مباحث دانست و گفت: برای هر کدام از این مشکلات باید ستاد تشکیل دهیم و شما از ستادها گزارش کار بخواهید.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه های دولتی از یکدیگر شکایت می کنند، یادآور شد: با شکایت یکی از سازمان ها، پروژه بازآفرینی خواهر امام 6 ماه به تاخیر افتاد لذا خواستاریم در دوره مدیریتی شما هیچ دستگاه دولتی از دستگاه دیگر شکایت نکند.

عاقل منش، با اشاره به تاکید استاندار بر گردشگری و بوم گردی، خاطرنشان کرد: مقوله گردشگری در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت قرار دارد لذا می توانیم با برنامه ریزی میان مدت تا سال 2020، شهر رشت و به دنبال آن، استان گیلان را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم.

عضو شورای شهر رشت، با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در استان گیلان و شهر رشت، متذکر شد: باید رشت را به همه بشناسانیم و در صدد ارتقای زیرساخت های آن برآییم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله گردشگری مذهبی شهر رشت، عنوان کرد: فاطمه اخری، خواهر امام رضا(ع) است که بقعه متبرکه ایشان در شهر رشت واقع شده لذا نباید خواهر امام را فراموش کنیم.

عاقل منش، با بیان اینکه مردم شهر به خاندان عصمت و طهارت ارادت دارند، گفت: متاسفانه بقعه خواهر امام در حاشیه قرار گرفته و نیازمند اجرای پروژه بازآفرینی و خروج منطقه از بن بست است. باید مسیر دسترسی به این بقعه متبرکه را از طرف میدان زرجوب باز کنیم تا زمینه تبدیل شهر رشت به قطب گردشگری مذهبی تقویت شود.

وی در پایان، با اشاره به ادامه خط آهن رشت از ایستگاه جیرده به سمت ترمینال و سپس فرودگاه، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این کار عملا خط درون شهری ما فعال و حمل و نقل درون شهری امکان پذیر می شود.

captcha