کتاب «انتهای بن‌بست دوم» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3683807
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

کتاب «انتهای بن‌بست دوم» رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی: کتاب «انتهای بن‌بست دوم» با موضوع خاطراتی از مادر شهید عباس منتخبی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در ایام مصادف با عملیات‌های غرورآفرین کربلای چهار و پنج به منظور گرامی‌داشت یاد و نام غواصان شهید، مراسم رونمایی از کتاب «انتهای بن‌بست دوم» حاوی خاطرات فاطمه جزءپناهی مادر گرانقدر غواص شهید عباس منتخبی برگزار می‌شود.
 
در وصیت‌نامه شهید عباس منتخبی می‌خوانیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
آن‌کس که به من عشق ورزید من نیز بدان عشق می‌ورزم و آن‌کس که من به آن عشق بورزم آن را می‌کشم و آن‌کس را که من بکشم خون‌بهایش بر من واجب است و آنکس که خونبهایش بر من واجب است و من خود خون‌بهای او هستم.
 
پس از حمد و ستایش و سپاس آفریدگار یکتا و با سلام به رسول خدا و ائمه معصومین و با عرض ادب به پیشگاه مقدس صاحب‌الزمان (عج) و با درود بر نائب بر حقش امام خمینی.
 
سپاس خدای را که من را در این زمان زیستن بخشید و توفیق فرمود تا اگر لیاقت سرباز امام زمان بودن را ندارم در میان عاشقان حضرتش قرار گیرم تا این بنده گناهکار، روشنایی از آن نور پاک و مقدس بهره‌مند شود.
 
و اینک که قلم به دست گرفته‌ام تا اولین و آخرین یادگار خود اقدام کنم اشک شوق در چشمانم حلقه زده است و لحظات شورانگیز و روحانی است و در چهره هر یک از برادران نور اخلاص نمایان است، گویی اینان به سوی مرگ نمی‌روند که گویی مرگ نیست حیاتی است جاودانه هرچند که من را لیاقت چنین مرگی نیست و لبانم زمزمه می‌کند {اللهم ارزقنا توفیق الشهادته فی سبیلک} جانم در تلاطم است گوی سرزمین کربلا و روز عاشورا است و صدای هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) هنوز به گوشم می‌رسد و از وجودم ندایی برمی‌خیزد لبیک یا خمینی و با ندایی قلبم با نورالهی روشن می‌گردد و جانم به سوی معبود اوج می‌گیرد.
 
یک لحظه به یاد امام افتادم که چگونه فرماندهان به امام دعا می‌کنند و امام فرموده‌اند که شهدا رسالت خود را انجام داده‌اند و قلبم می‌لرزد مگر ما چه هستیم و چه کرده‌ایم که امام اینگونه به یاد ماست و ما مسئولیتی بس سنگین در مقابل این خون‌ها داریم، رهبری داریم مهربان، رئوف و امام عاشقان دوستش بدارید و اطاعت از آن را به جا آورید.
captcha