نوجوانی با آرزوی تحصیل در رشته علوم قرآنی/ مادرم مشوقم است
کد خبر: 3684426
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

نوجوانی با آرزوی تحصیل در رشته علوم قرآنی/ مادرم مشوقم است

گروه شهرستان‌ها: قاری نوجوان و برگزیده سبزواری در مسابقات مدهامتان به اثرگذاری تشویق‌های مادرش در مسیر قرآن اشاره کرد و گفت: تشویق‌های مادرم باعث شد تا حتی بعد از موفق نشدن در مسابقات از این مسیر جدا نشده و همچنان در حوزه قرآن فعالیت کنم.

سیدحمیدرضا رضوی، نفر اول رشته قرائت زیر 18 سال مسابقات قرآن مدهامتان سال 96 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه از زمانی که خودم را شناختم با قرآن مأنوس بودم و در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت می‌کردم، گفت: از چهار سالگی قرآن را فراگرفته‌ام.

وی که در کودکی و حتی در دوران قبل از تولد مادر برایش قرآن را زمزمه می‌کرد و یا صوت قرآن اساتید را برای او می‌گذاشت تا بشنود، به اثرگذاری تشویق‌های مادرش اشاره کرد و گفت: تشویق‌های مادرم باعث شد تا با وجود برخی سختی‌ها و حتی بعد از موفق نشدن در مسابقات از مسیر قرآن جدا نشده و فعالیت در این مسیر را ادامه دهم.

رضوی با اشاره به تلاوت قرآن به سبک استاد مصطفی اسماعیل، افزود: یکی از آرزوهایم تأسیس مؤسسه قرآنی و آموزش قرآن در شهرستان سبزوار است که با کمک مادرم در حال حاضر به دنبل دریافت مجوزهایش هستم.
وی با بیان اینکه قصد دارد در رشته علوم قرآنی تحصیل کند و بتواند درجات عالی علمی را در این رشته ادامه بدهد، عنوان کرد: آموزش قرائت قرآن را از سال 90 در سن 12 سالگی با شرکت در جلسات قرآنی اساتید مشهدی و سبزواری به صورت حرفه‌ای در مشهد ادامه داده‌ام.
این قاری قرآن با بیان اینکه سطح اساتید قرآنی شهرستان سبزوار بالا است، ادامه داد: در مسابقات قرآن به صورت ترکیبی از سبک اساتید مختلف قرآنی و با توجه به مفاهیم قرآنی تلاوت داشته‌ام.
وی با تأکید بر اینکه برخی از دوستانش سفارش به حفظ قرآن دارند، تصریح کرد: دانستن مفاهیم، ترجمه و حفظ قرآن به قاری برای ارائه یک تلاوت‌ خوب کمک می‌کند.

نفر اول رشته قرائت زیر 18 سال دوازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان ادامه داد: تسلط یک قاری بر روی مفاهیم قرآنی باعث می‌شود با توجه به معانی و مفاهیم قرآنی اعم از آیات رحمت و یا عذاب، نوع آهنگ تلاوت را تنظیم کند.
این قاری قرآن با انتقاد از برخی از بی‌توجهی‌های مسئولان به قرآن و عدم حمایت کافی از نخبگان قرآنی، افزود: فعالان قرآنی از مسئولان انتظاراتی دارند که باید بیش از آنچه در حال حاضر به این انتظارات پاسخ داده می‌شود، به صحبت‌های قرآنیان توجه شده و از آن‌ها حمایت شود.

captcha