کانون پرورش فکری پرچم‌دار دیرین قصه‌گویی در کشور است
کد خبر: 3684439
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی:

کانون پرورش فکری پرچم‌دار دیرین قصه‌گویی در کشور است

گروه ادب: دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پرچم‌دار دیرین این هنر ارزش‌مند در کشور عنوان کرد.

کانون پرورش فکری پرچم‌دار دیرین قصه‌گویی در کشور است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، رضا قمرزاده در آیین آغاز این رویداد بین‌المللی با بیان این مطلب گفت: مکتب قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به صورت فرآیند محور در مراکز فرهنگی‌هنری این مجموعه صورت می‌گیرد و هر مرکز مانند دانشگاهی است که در آن مربی و متربی در تعامل با هم حرکت می‌کنند.

وی افزود: اهل قلم و ادبیات قصه‌ها را از دل سینه‌های نسل گذشته بیرون می‌آورند و در قالب کتاب و آثار مکتوب به ما هدیه می‌دهند تا مربیان، پدر‌ها و مادرها، با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های قصه‌گویی با تاکید بر ابزار بیان و زبان خود آن را به مخاطب ارایه دهند.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه یادآور شد: قصه‌گویی شاهراه رشد و تقویت روحیه پرسش‌گری در بچه‌ها است، قصه راه بیان نیاز‌ها از سوی متربی و تکوین واژه‌ها، کلمه‌ها و مهارت‌های زندگی، راه انتقال تجارب، قوانین اجتماعی، ارزش‌های ملی و دینی از سوی بزرگ‌تر‌ها و در نهایت راهی برای آینده بهتر است.

وی در این آیین ادامه سخنان خود را در قالب متنی ادبی با بهره‌گیری از صنایع ادبی و تشبیه ادامه داد و اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته ۷۸۰ چشمه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و در شهر‌های مختلف جوشید، ۷ هزار پرنده (قصه‌گویان) در کنار این چشمه‌ها آواز سرودند، چشمه‌ها به ۳۱ رودخانه (استان) کوچک تبدیل و با هم پیوند خوردند و به راه خود ادامه دادند تا در ۵ رودخانه‌ی بزرگ‌تر (منطقه‌ای) به جلوه‌گری در آمدند و امروز به یک آبشار (جشنواره بین‌المللی) زیبا تبدیل شده‌اند.

قمرزاده با اشاره این‌که در کنار این چشمه‌ها بیش از ۹۰ هزار نهال که بچه‌ها و مخاطبان آن هستند سیراب شدند خاطرنشان کرد: امروز در کنار هم جمع شده‌ایم تا نتیجه تلاش‌های نمایندگان ۷ هزار مربی را که همواره به رفاقت فکر می‌کنند نه رقابت را ببینیم و بشنویم.

آیین شب چراغ و روش کردن چراغ مرحله پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی دبیر و اجرای قصه‌ی «لالایی مدیترانه» از سوی مهتاب شهیدی مربی مسوول مرکز شماره ۹ کانون تهران از دیگر برنامه‌های جشن آغازین این رویداد بین‌المللی بود.

قمرزاده در پایان از تمامی مسوولان، کارشناسان، مربیان و دست‌اندرکارانی که برای برگزاری این رویداد بین‌المللی تلاش کرده‌اند قدردانی کرد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از روز ۲ بهمن ۱۳۹۶ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز شده و تا روز ۵ بهمن ادامه خواهد داشت.

captcha