آینده‌سازی کشور توسط جوانان به شرط حرکت در سایه هدایت‌های قرآن
کد خبر: 3684600
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی تأکید کرد:

آینده‌سازی کشور توسط جوانان به شرط حرکت در سایه هدایت‌های قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در بخشی از پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به اختتامیه مسابقات سراسری قرآن سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای آمده است که آینده کشور به دست با کفایت جوانان و نوجوانان ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارند.

ساختن آینده کشور توسط جوانان به شرط حرکت در سایه هدایت‌های قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید صبح امروز سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور قرائت شد.
در متن این پیام آمده است: «بسم‌ الله الرحمن الرحیم/ قبل از هر چیز تشکیل این مسابقات قرآنی را به همه شما عزیزان مخصوصاً به دست‌اندرکاران، مسئولین و کارمندان محترم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه و نورانی شرکت کرده‌اند صمیمانه تبریک می‌گویم.
قرآن کلام نورانی خدا و دستور‌العمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است.
در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارد، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند. این همان حب‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه 103 سوره آل عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»، اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی که آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید «قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتَابٌ مُبِينٌ يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ».
آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات، پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است بازمی‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم، دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.
آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اخلاقی و اعتقادی آنها حفظ می‌کند.
این جانب به همه عزیزانی که در این مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، تبریک می‌گویم.
من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمائید. مخصوصا جوانان و نوجوانان عزیز که در سایه قرآن می‌توانند در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مؤمن و پر تلاش باشند و به کشور خود کمک کنند. آری! آینده کشور به دست با کفایت شما عزیزان ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید.
همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.
من از خدای بزرگ برای همه شما عزیزان خانواده محترمتان، پدران و مادران و اساتید عزیز شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید».
و السلام علیکم و رحمه الله برکاته
ناصر مکارم شیرازی
یادآور می‌شود، مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اول تا سوم بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود.

captcha