ترجمه چهار زبانه کتاب «انسان 250 ساله» رهبری
کد خبر: 3684602
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

ترجمه چهار زبانه کتاب «انسان 250 ساله» رهبری

گروه فرهنگی: مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از چاپ کتاب «انسان 250 ساله»، بیانات رهبری از زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین(ع)، به زبان عربی، اردو، آذری و انگلیسی خبر داد.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه کتاب انسان 250 ساله رهبری به زبان عربی، اردو، آذری و انگلیسی و کتاب پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت به زبان عربی منتشر خواهد شد، ابراز کرد: کتاب انسان 250 ساله حاوی بیانات رهبری در خصوص زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین(ع) است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی بیان کرد: همچنین کتاب‌های آموزشی ویژه کودک و نوجوان در 14 جلد، به زبان عربی و کتاب فضیلت زیارت رضوی به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به انتشار کتاب «سبک زندگی امام رضا(ع)» به چهار زبان‌، عنوان کرد: از آنجا که بهترین الگو برای زندگی اسلامی، پیامبر خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند، در این اثر ضمن معرفی و تبیین سبک زندگی رضوی، سیره و زندگی خاندان پیامبر(ص) و اهل ایمان مطرح شده است.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: تبیین مفهوم و معنای سبک زندگی، پرداختن به چگونگی معیشت شخصیت‌های برجسته، ابعاد مختلف فردی و اجتماعی زندگی و دستورالعمل‌های‌ امام رضا(ع) از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب آمده است.
بهره‌گیری از منش ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام هشتم(ع) در کتاب «سبک زندگی امام رضا(ع)»
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، سبک زندگی بر اساس دین اسلام با بهره‌گیری از منش ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام هشتم(ع)، تقوای الهی و عبودیت، آداب و کیفیت نماز، اهمیت تفکر و تدبر در امور دینی و چگونگی معاشرت با دوستان را از دیگر موضوعات کتاب «سبک زندگی امام رضا(ع)» دانست.
وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: این اثر نوشته محمدباقر پورامینی است که در شمارگان پنج هزار جلد به چهار زبان‌ آذری، اردو، عربی و انگلیسی و در 138 صفحه توسط انتشارات آستان قدس رضوی و با همکاری مؤسسه فرهنگی قدس چاپ و منتشر و در اختیار زائران غیر ایرانی قرار گرفته است.
هاشمی‌نژاد در ادامه گفته‌های خود با اشاره به تولیدات سال جاری مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، بیان کرد: امسال شاهد رکورد بسیار خوبی در حوزه نشر بودیم و در 9 ماهه گذشته حدود 650 هزار نسخه تولیدات با موضوع انقلاب اسلامی با 32 عنوان کتاب، در شمارگان 295 هزار جلد به زبان‌های مختلف داشته‌ایم.
وی ادامه داد: این آثار به زبان‌های اردو با 29 عنوان برای زائران شبه قاره هند، با شمارگان 177 هزار جلد و زبان اسپانیایی دو عنوان در دو هزار جلد، انگلیسی 13 عنوان با 124 هزار جلد، آلمانی یک عنوان با هزار جلد، زبان ترکی اسپانیایی دو عنوان با سه هزار جلد، ترکی آذری با 24 عنوان و 118 هزار جلد، زبان روسی یک عنوان و 18 هزار جلد، زبان سندی یک عنوان و 5 هزار جلد، عربی 45 عنوان و 216 هزار جلد و فرانسه سه عنوان و سه هزار جلد بوده است.
هاشمی‌نژاد افزود: 25 نشریه با شمارگان 59 هزار جلد و 70 عنوان کتاب با 319 هزار جلد و فلش کارت 7 عنوان با 86 هزار نسخه، پوستر 10 عنوان با 140 هزار نسخه، دو محصول فرهنگی با 30 هزار تعداد و 7 بروشور با 16 هزار جلد از جمله تولیدات این اداره است.
وی در ادامه بیان کرد: این تولیدات برای مخاطب کودک با 12 عنوان و 25 هزار جلد، نوجوانان 6 عنوان و 9 هزار جلد و عموم زائران با گروه سنی مختلف 103 عنوان در شمارگان 1600 هزار جلد بوده است.

captcha