اعزام 30 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به عتبات عالیات در سال 96
کد خبر: 3684844
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
فقیهی خبر داد:

اعزام 30 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به عتبات عالیات در سال 96

گروه اجتماعی: رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان كشور از اعزام 30 هزار نفر از دانشگاهیان كشور به عتبات عالیات طی دو مرحله و در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان كشور امروز، 3 بهمن‌ماه در همایش عتبات دانشگاهیان استان فارس كه در تالار حكمت شیراز برگزار شد، گفت: در مرحله دوم هجدهمین دوره اعزام عتبات عالیات دانشگاهیان 95 هزار نفر از دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اساتید و كاركنان دانشگاه‌ها ثبت‌نام كردند كه از این تعداد تنها 17 هزار نفر اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینكه اعزام‌ كاروان‌های دانشگاهیان از اول بهمن‌ماه جاری آغاز و تا آخر اردیبهشت‌ماه 97 ادامه خواهد داشت،‌ گفت: این تعداد زائران در قالب 420 كاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
فقیهی با یادآوری اینكه بیشترین تعداد اعزام‌ها مربوط به متأهلین است، گفت: به طور كلی سالیانه دو بار اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات صورت می‌گیرد كه در سال جاری به طور كلی 30 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان كشور در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مباحثی درباره زیارت پرداخت و گفت: وقتی می‌خواهیم به عتبات عالیات سفر كنیم باید دو سئوال را پاسخ دهیم نخست اینكه كجا می‌رویم و دوم اینكه چه كنیم.
وی، شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) و امام معصوم را نخستین شرط زیارت برشمرد و گفت: باید تلاش كنیم هنگام تشرف به حرم‌های اهل بیت(ع) معرفت خود را به نسبت به امام زیاد كنیم زیرا این مسئله شرط موفقیت زائر در سفرش است.
فقیهی در ادامه به بیان مناقب مولای متقیان، حضرت علی(ع) و فضیلت زیارت آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت علی(ع)، فراتر از شیعیان است و متعلق به تمام بشریت است لذا توصیه می‌شود كه تمام زائران قبل از تشرف به حرم آن حضرت،‌حتماً درباره آن حضرت مطالعه داشته و نهج‌البلاغه ایشان را از نظر بگذرانند.
رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان كشور یادآور شد: در اذن دخول زیارت حرم‌های اهل بیت(ع) آمده است كه وارد یكی از خانه‌های پیامبر(ص) می‌شویم اما برای حرم حضرت علی(ع) آمده است كه وارد خانه خدا می‌شویم و این حرم متعلق به خداست.
وی همچنین به بیان مناقب و فضیلت زیارت امام حسین(ع) طبق احادیث و روایات اسلامی پرداخت و افزود: امام حسین(ع) دارای یكسری ویژگی‌ها و مناقبی است كه هیچ امامی ندارد، نخست اینكه تمام انبیای الهی زائر امام حسین(ع) هستند و همیشه به زیارت آن حضرت مشرف می‌شوند.
فقیهی با یادآوری اینكه توبه حضرت آدم(ع) هنگام هبوط نیز با اشك برای امام حسین(ع) پذیرفته شد،‌گفت: خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده است و این خاصیت تنها برای تربت امام حسین(ع) و نه هیچ جای دیگری و همچنین تمام اوقاتی كه برای زیارت امام حسین(ع) صرف می‌كنیم، جزو عمر انسان محسوب نمی‌شود.

captcha