نام 35 شهید نویسنده در میان شهدای اصفهان می‌درخشد
کد خبر: 3684863
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

نام 35 شهید نویسنده در میان شهدای اصفهان می‌درخشد

گروه فرهنگی: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان گفت: استان اصفهان 330 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نام 80 شهید هنرمند و مستندساز و 35 شهید نویسنده در میان این شهدا به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله، هوشنگ جمشیدیان در آیین افتتاحیه معنوی نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله با تبریک فرارسیدن ایام‌الله فجر اظهار کرد: در کنار مزار مطهر شهدا و در ایام دهه فجر نقطه آغاز جشنواره‌ای است که به نام امام راحل برگزار می‌شود و مفتخریم که همان‌طور که نام این بزرگوار آوازه جهانی دارد، در آثار هنرمندان نیز اندیشه‌های معنوی ایشان به زیبایی مطرح شود.
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره روح‌الله، با اظهار امیدواری در این مورد که جشنواره با نام «روح‌الله» بتواند اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل را به همه بشناساند، افزود: امید است این جشنواره الگویی برای هنرمندان باشد و جشنواره‌های موضوعی را به نام بزرگان اصفهانی رقم بزنند.
جمشیدیان در ادامه گفت: مفتخریم که در جوار شهدایی هستیم که تاریخ ایران و دفاع مقدس به نام آن‌ها افتخار می‌کند، استان اصفهان 330 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 80 شهید هنرمند و مستندساز در میان این شهدا هستند.
وی با بیان اینکه 35 شهید نویسنده در میان شهدای دفاع مقدس قرار دارند، گفت: شهید کنگری از فیلم‌برداران، شهید افشار از معلمان و هنرمندان دفاع مقدس و شهید سلیمانی مستندساز فعال دفاع مقدس ازجمله شهدای هنرمند اصفهانی هستند که تاریخ دفاع مقدس را ثبت و ضبط کرده‌اند.

captcha